video thumb

ارتقا مورد انتظار شبکه کاردانو به زودی اجرا خواهد شد

شرکت توسعه‌دهنده بلاک‌چین کاردانو، اینپوت‌آیتپوت (Input-Output)، امروز اعلام کرد که پیشنهاد به‌روزرسانی مورد انتظار شبکه آزمایشی کاردانو را ارائه کرده است و به زودی انجام خواهد شد. به‌روزرسانی هارد‌فورک واسیل شبکه کاردانو قرار است در ۳ جولای اجرا شود.

واسیل بالاخره به کاردانو می‌آید

هارد‌فورک (ارتقا نرم‌افزاری) واسیل که برای بهبود سرعت و مقیاس بندی شبکه کاردانو در حال توسعه است. یکی از مورد انتظار‌ترین ارتقا‌ها در میان جامعه شبکه کاردانو محسوب می‌شود. هارد‌فورک واسیل فناوری‌های جدیدی را به شبکه کاردانو می‌آورد و امکان انتشار بهتر و کارآمدتر بلوک‌ها را می‌دهد. همچنین باعث بهبود ذخیره‌سازی و دسترسی به داده‌های شبکه هم نیز می‌شود.

شرکت اینپوت‌آیتپوت (IO) می‌گوید که این بزرگ‌ترین و بهترین ارتقا شبکه کاردانو بوده که تا به امروز انجام شده است. این شرکت در گزارش خود افزود که این ارتقا عملکرد کدهای بلاک‌چین شبکه کاردانو، کارایی و هزینه‌های آن را به میزان چشمگیری بهتر می‌کند. این شرکت به‌طورکلی این ارتقا را پیچیده‌ترین به‌روزرسانی که تا به حال انجام داده‌ عنوان کرده است.

از تاریخ ۲۸ ژوئن، بیش از ۷۵ درصد از بلوک‌های شبکه آزمایشی کاردانو توسط ارتقا واسیل ایجاد شده‌اند که به نظر می‌رسد شرکت IO از ایمنی این بلوک‌ها اطمینان لازم را دارد و اجازه ادامه یافتن روند توسعه ارتقا را داده است. تمام تغییراتی که واسیل با خود به همراه می‌آورد پس از شروع دوره ۲۱۵ در ۳ جولای در شبکه اصلی اعمال خواهد شد.

هنگامی که هارد‌فورک واسیل در شبکه آزمایشی کاردانو راه‌اندازی شود، اپراتورهای استخراج، توسعه‌دهندگان و صرافی‌های ارز دیجیتال حدود چهار هفته فرصت خواهند داشت که تا قبل از ارتقا شبکه اصلی، آزمایش‌ها و تغییرات لازم را انجام دهند. گروه توسعه‌دهنده ارتقا واسیل در اعلامیه‌ای گفت که زمانی فرآیند ارتقا شبکه اصلی با هارد‌فورک واسیل را شروع خواهد کرد که پروژه‌ها و صرافی‌های مختلف آماده شده باشند.

این خبر یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که گروه توسعه‌دهنده هارد‌فورک واسیل اعلام کرد که به دلیل مشکلات فنی ارتقا به تعویق می‌افتد. در آن زمان، هیچ یک از مشکلات فنی هارد‌فورک واسیل در طبقه‌بندی دشوار قرار نگرفت، اما گروه توسعه‌دهنده تصمیم گرفت که برای اطمینان وقت بیشتری را برای آزمایش در نظر بگیرد و تاریخ انتشار را هفته آخر ماه جولای برنامه‌ریزی کند.