video thumb

هشدار رابرت کیوساکی نسبت به سقوط دلار و پیشنهاد خرید بیت کوین، طلا و نقره

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) تاجر و نویسنده کتاب پرفروش پدر پولدار، پدر بی‌پول در بحبوحه رشد قیمتی دلار آمریکا و افزایش مداوم نرخ بهره می‌گوید که اکنون فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و خرید بیت کوین (BTC)، نقره و طلا است. او خاطرنشان کرد که قیمت این سه کالا هم‌زمان با رشد قیمتی دلار آمریکا همچنان به کاهش ارزش خود ادامه می‌دهند، اما این روند کاهشی آن‌ها بعد از پیوت (Pivot) یا نقطه چرخش قیمت توسط فدرال رزرو که به وسیله کاهش نرخ بهره انجام می‌شود، متوقف خواهد شد.

کیوساکی در توییتی پیش‌بینی کرد که نقطه چرخش قیمت می‌تواند در ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی اتفاق بیفتد و دلار آمریکا مشابه با سقوط اخیر پوند کشور انگلستان، سقوط خواهد کرد. لازم به ذکر است که کیوساکی از اوایل ماه می سال ۲۰۲۰، بیشتر طرفدار دارایی‌هایی بوده که امکان دستکاری مستقیم توسط فدرال رزرو در آن‌ها وجود نداشته است. این اولین باری نیست که کیوساکی علیه فدرال رزرو و کارهای آن صحبت می‌کند و حتی قبلاً هم به دنبال کنندگان خود پیشنهاد کرده بود که با خرید بیت‌کوین خودشان را نجات دهند.

جالب است بدانید که کیوساکی در مصاحبه اخیر خود گفته است که دیگر چندان مطمئن نیست که در حال حاضر ارزشی در بیت‌کوین باقی‌مانده باشد، اما علیرغم این موضوع، او مجددا از بیت‌کوین دفاع کرد و خاطرنشان کرد که وقتی که فدرال رزرو آمریکا و انگلستان نرخ بهره را کاهش می‌دهند و ارزش پوند و دلار کاهش پیدا می‌کند، شما با سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، در طرف برنده خواهید بود.

کیوساکی در ماه سپتامبر در پیامی به مشترکین خود، بر نیاز به سرمایه‌گذاری بر روی خرید ارز دیجیتال برای کسب بازدهی بزرگ در بلند‌مدت تأکید کرد و گفت که تا قبل از بزرگ‌ترین سقوط اقتصادی تاریخ، باید تا وقتی که زمان هست وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید. با این وجود، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دلار آمریکا در سال گذشته به تدریج نسبت به سایر ارزهای دیجیتال جهانی بیشتر رشد کرده است.

همچنین لازم به ذکر است که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و رشد دلار آمریکا منجر به کاهش ۵۵ درصدی ارزش بازار ارزهای دیجیتال در ۱۲ ماه گذشته شده است. همچنین یکی از بنیانگذاران صندوق پوشش ریسک (Hedge fund) می‌گوید که انتظار می‌رود ماه اکتبر، ماه بسیار بی‌ثباتی برای بیت‌کوین باشد.

در واقع، ماه اکتبر می‌تواند ماه بسیار بی‌ثباتی هم برای دلار آمریکا باشد. زمزمه‌هایی از تغییر احتمالی سیاست‌های فدرال رزرو شنیده می‌شود و نگرانی تحلیلگران از این است که اگر فدرال رزرو برای مهار تورم فشار خیلی بیشتری وارد کند، اقتصاد ایالات‌متحده ممکن است وارد یک دوره رکود بسیار شدید شود.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب