سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کیم کارداشیان به دلیل تبلیغ غیرقانونی یک ارز دیجیتال، ۱٫۲۶ میلیون دلار جریمه شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، کیم کارداشیان (Kim Kardashian) را به دلیل تبلیغ یک ارز دیجیتال که توسط اتریوم‌مکس (EthereumMax) ارائه و فروخته می‌شد، به پرداخت ۱٫۲۶ میلیون دلار جریمه محکوم کرد. این سلبریتی پرحاشیه همچنین از افشای اطلاعات بیشتر و اینکه چقدر بابت این تبلیغ دریافت کرده است امتناع کرد.

مقامات نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌گویند که کیم کارداشیان موافقت کرده است که مبلغ ۱٫۲۶ میلیون دلار را به عنوان جریمه، جبران کسب درآمد نامشروع و بهره بپردازد و در ادامه تحقیقات با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همکاری کند. کمیسیون همچنین گفت که او خودش در ابتدا فاش نکرد که بابت انتشار آن پست تبلیغاتی در حساب اینستاگرامش چه مبلغی دریافت کرده است، اما بعداً با ادامه تحقیقات، مشخص شد که کیم کارداشیان بابت آن تبلیغ ۲۵۰ هزار دلار دریافت کرده است.

گری جنسلر (Gary Gensler)، مدیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌گوید که وقتی افراد مشهور یا اینفلوئنسرها فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بورس یا خرید ارزهای دیجیتال را تبلیغ و تائید می‌کنند، به این منظور نیست که آن محصول برای سرمایه‌گذاری مناسب است. کاربران باید به یاد داشته باشند که نباید چشم بسته به هر کسی اعتماد کنند و باید خودشان بر اساس میزان سرمایه‌شان، ایمن‌ترین راه و محصول را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

جنسلر در ادامه افزود که پرونده کیم کارداشیان همچنین باید تذکری هم برای سلبریتی‌ها و دیگر افراد مشهور باشد تا بدانند که آن‌ها پایبند قانون هستند و باید بر اساس قانون اعلام کنند که چه زمانی و چه میزان مبلع برای یک تبلیغ سرمایه‌گذاری دریافت کرده‌اند. گوربیر گروال (Gurbir Grewal)، مدیر بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌گوید که قوانین فدرال در این زمینه واضح است و هر فرد مشهور که ایمن بودن یک محصول سرمایه‌گذاری را تائید می‌کند، باید ماهیت، منبع و میزان مبلغی که در ازای تبلیغ دریافت کرده است را به مردم و به قانون فاش کند.

آقای گروال افزود که این حق سرمایه‌گذاران است که بدانند آیا تضمین یک محصول سرمایه‌گذاری از طرف یک فرد مشهور بی‌طرفانه است، یا در ازای مبلغی انجام شده است. کیم کارداشیان در افشای چنین اطلاعاتی کوتاهی کرده است و صرفاً در ازای دستمزدی تبلیغش را کرده است.

در پایان، کیم کارداشیان بدون اعتراف یا انکار یافته‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، موافقت کرد که جریمه ۱٫۲۶ میلیون دلاری را پرداخت کند. تخمین زده می‌شود که ثروت این سلبریتی پرحاشیه چیزی در حدود ۱٫۴ میلیارد دلار باشد و همین به سادگی نشان می‌دهد که چرا اعتراضی به میزان جریمه ندارد. همچنین لازم به ذکر است که کیم کارداشیان موافقت کرد که به مدت سه سال هیچ تبلیغی در زمینه بازار ارزهای دیجیتال نکند.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location