video thumb

ایلان ماسک: سام بنکمن-فرید یک آدم مزخرف است

مدیرعامل شرکت تسلا (Tesla)، ایلان ماسک (Elon Musk)، پس از حمله هکرها به صرافی ارزهای دیجیتال ورشکسته اف‌تی‌ایکس (FTX) که به برداشت صدها میلیون دلار از کیف پول‌های تحت کنترل این صرافی منجر شد، به این اتفاق واکنش نشان داد. در روز گذشته، صرافی اف‌تی‌ایکس شاهد یکسری تراکنش‌ها غیرمجاز بوده به که به خروج بیش از ۶۵۰ میلیون دلار سرمایه از صرافی منجر شده است.

ایلان ماسک در توییتی نوشت که ورشکستگی و خروج سرمایه‌گذاران از صرافی لحظه‌به‌لحظه در توییتر دنبال می‌شود. او همچنین به پست توییتری سَم آلتمَن (Sam Altman)، کارآفرین صنعت ارزهای دیجیتال با میم بد اخلاق مدیرعامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس، سام بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) پاسخ داد. او در رشته توییت‌هایی هم نظر حودش در مورد این اتفاقات را بیان کرد.

ماسک گفت: «صادقانه بگویم، من هرگز نام او (بنکمن-فرید) را نشنیده بودم، اما بعد از آن تعداد بی‌شماری از آدم‌ها به من گفتند که او سرمایه بسیاری دارد و می‌خواهد در معامله توییتر سرمایه‌گذاری کند. من حدود نیم ساعت با او صحبت کردم و فهمیدم که این آدم یک آدم مزخرف و گزافه‌گو است، یک سرمایه‌گذار نیست. این اولین برداشت من از او بود.»

او افزود: «بعد از آن، من در تعجب بودم که حتی بانک‌های سرمایه‌گذاری بزرگ هم از او صحبت می‌کنند، انگار که روی آب راه می‌رود و میلیاردها میلیاردها دلار سرمایه‌ دارد، اما این چیزی نبود که من می‌دیدم.

 ماسک افزود: می‌دانستم که آن شخص (بنکمن-فرید) مشکلی دارد، چیزی در او غلط است، سرمایه‌ای ندارد و هرگز هم برای سرمایه‌گذاری نخواهد آمد.»

 ایلان ماسک در پایان صحبت‌های خود، به دنبال کنندگانش گفت که باید ارزهای دیجیتال خود را در یک کیف پول سخت‌افزاری نگهداری کنند و نه در صرافی‌های ارز دیجیتال. به باور ماسک، ذخیره دارایی‌های دیجیتال در یک کیف‌ پول سخت‌افزاری عاقلانه‌ترین کار است.

به نظر می‌رسد سقوط قابل توجه صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس که تا چند وقت پیش یکی از بزرگ‌ترین و به‌ظاهر تثبیت‌شده‌ترین صرافی‌ها در جهان بود، باعث ناامیدی ماسک از بازار ارزهای دیجیتال نشده است.

ایلان ماسک معتقد است که آینده‌ای برای بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و دوج‌کوین (DOGE) وجود خواهد داشت، سه رمزارزی که به گفته او باید در کیف پول سخت‌افزاری سرمایه‌گذار وجود داشته باشد. به طور کلی، ماسک به آینده این سه رمزارز امیدوار است.