سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مدیرعامل بایننس: سرمایه‌گذاران کم‌تجربه از ورود به بازار پر نوسان خودداری کنند

مدیرعامل صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس (Binance)، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، به سرمایه‌گذاران کم‌تجربه و کسانی که وضع مالی قوی ندارند توصیه کرد که از سرمایه‌گذاری در بحبوحه نوسانات شدید بازار خودداری کنند. در روز ۱۴ نوامبر، ژائو در نوعی جلسه پرسش و پاسخ در توییتر به سؤالات کاربران پاسخ داد.

مدیرعامل بایننس به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که به جای ریسک کردن پول خود در بازار آشفته، منتظر تمام شدن آن باشند. او افزود: «پولی که برای هفته یا ماه آینده به آن نیاز دارید را نباید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. تنها باید از پولی استفاده کنید که برای مدت بسیاری طولانی‌ای به آن نیازی ندارید». ژائو همچنین به سرمایه‌گذاران و تریدرهای بی‌تجربه توصیه کرد که قبل از وارد شدن به بازار، شرایط را در نظر بگیرند. ژائو گفت:

«اگر نمی‌دانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است، پس تلاشی هم برای حدس زدن یا پیش‌بینی کردن آن نکنیید. پیش‌بینی آینده بازار در چنین شرایطی بسیار سخت است؛ بنابراین، ما در حال پشت سر گذاشتن دوره‌ای از بازار هستیم که نوسانات بالا و آینده‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی بر آن حاکم است. مگر اینکه شما خیلی با تجربه، بسیار بالغ و با اعتمادبه‌نفس باشید چرا که سرمایه‌گذاری در چنین دوره‌ای بزرگ‌ترین ریسک مالی است که هر کسی می‌تواند متحمل شود.»

بحران فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX) به افزایش نوسانات و کاهش شدید قیمتی در بازار منجر شد، اما این بحران صرفاً دامن این بخش از صنعت ارزهای دیجیتال را نگرفت و آتش ویرانگر آن به تعدادی از صرافی‌های ارز دیجیتال دیگر هم رسید. بسیاری از صرافی‌ها، اخیراً مجبور شده‌اند که به طور موقف برداشت وجوه را از طرف کاربران متوقف کنند.

مدیرعامل بایننس: سرمایه‌گذاران کم‌تجربه از ورود به بازار پر نوسان خودداری کنند
مدیرعامل بایننس: سرمایه‌گذاران کم‌تجربه از ورود به بازار پر نوسان خودداری کنند

مدیرعامل بایننس در پاسخ به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران می‌گوید که بایننس مشکلات دیگر صرافی‌ها را ندارد و در پاسخ به سؤال دیگری که می‌گوید چرا باید به صرافی اعتماد کنند، به ترازنامه صرافی اشاره کرد. ژائو گفت: «ما وام نداریم. ما بدهی نداریم. ما به کسی بدهکار نیستیم و خارج از پلتفرم، وامی هم به کسی ندادیم؛ بنابراین ما هرگز دارایی‌های کاربران را نمی‌گیریم و آن را به شخص ثالثی نمی‌دهیم تا مثلاً آن را مدیریت کند و تلاش کند تا بازدهی داشته باشد.»

مدیرعامل بایننس گفت که آن‌ها از سقوط اف‌تی‌ایکس و چندین رویداد دیگر که منجر به کاهش اعتماد جامعه به صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال شده، تجربه‌هایی کسب کرده است. ژائو مجدد تکرار کرد و این اطمینان خاطر را داد که حتی در صورت سقوط بایننس، پلتفرم برداشت وجوه کاربرانش را مسدود نمی‌کند.

مدیرعامل بایننس معتقد است که حتی اگر همه کاربران وجوه خود را از صرافی متمرکز خارج کنند، بایننس فقط صرافی را تعطیل می‌کند و با دیگر بخش‌های سودآورش به خدمت‌رسانی و کسب درآمد ادامه می‌دهد.

به اعتقاد او، انجام چنین چیزی ممکن است و بیان می‌کند که وقتی برنامه‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) جای صرافی‌های متمرکز را بگیرند، دیگر نیازی به صرافی متمرکز نیست.

ژائو مجدد تأکید کرد که با وجود متمرکز بودن صرافی بایننس، شرکای سرمایه‌گذاری این شرکت می‌توانند مقصد سرمایه‌گذاری خودشان را انتخاب کنند: صرافی متمرکز و یا پروتکل‌های غیرمتمرکز، انتخاب با سرمایه‌گذار است.

در واقع، بایننس در هر دو حالت گزینه‌ها را در اختیار کارآفرینان و سرمایه‌گذاران قرار داده است. ژائو گفت: «ما از فناوری غافل هستیم. ما سعی نمی‌کنیم همه چیز را متمرکز کنیم. ما در تلاش نیستیم که همه را وارد صرافی متمرکز کنیم».

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location