video thumb

شرکت اپل در حال توسعه یک دنیای سه‌‎بعدی است

 

بر اساس آگهی‌های شغلی اخیر و ثبت اختراعات توسط شرکت اپل، به نظر می‌رسد که این غول فناوری در حال توسعه یک دنیای سه‌بعدی با ترکیبی از اِلمان‌هایی از جهان واقعی است.

از اول نوامبر، بیش از ۳۰ آگهی شغلی در صفحه مشاغل اپل در ارتباط با واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) فهرست شده است. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد گروه توسعه‌دهنده فناوری‌اش (TDG) را گسترش دهد.

گروه توسعه‌دهنده فناوری اپل یک گروه مخفی در این شرکت است که تأسیس آن احتمالاً به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد و به نظر می‌رسد که این گروه در حال کار بر روی توسعه فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است.

اپل همچنان به طور رسمی گمانه‌زنی‌ها را تائید نکرده است، اما دیگر رقبای فناوری اپل این امر را رازی آشکار می‌دانند.

شرکت اپل در حال حاضر برای بیش از ۱۵۰ موقعیت شغلی آگهی استخدامی زده است، اما طبق خود صفحه مشاغل اپل، یک فرصت شغلی خاص از ماه آگوست برای استخدام یک مهندس شبکه فهرست شده است که به طور خاص به حوزه واقعیت افزوده و مجازی ارتباط دارد.

در گزارش ۹ نوامبر منتشر شده از دیجی‌تایمز (Digitimes) به نقل از منابع ناشناس آمده است که یک هدست واقعیت افزوده و مجازی اپل توسط شرکت الکترونیکی تایوانی پِگاترون (Pegatron) مونتاژ خواهد شد و انتظار می‌رود که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی تولید انبوه شود. شرکت پگاترون به دلیل محرمانه بودن این موضوع، از اظهار نظر رسمی و دادن اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

تیم کوک (Tim Cook)، مدیرعامل شرکت اپل، قبلاً نظراتش را در مورد متاورس بیان کرده است. کوک در مصاحبه‌ای در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ در ماه ژانویه هنگامی که از او در مورد فرصت‌های متاورس برای شرکت پرسیده شد گفت که گروه آن‌ها پتانسیل زیادی در این فضا می‌بیند و بر این اساس در حال سرمایه‌گذاری بر روی آن است.

بر اساس گزارش‌های متعدد منتشر شده در ژانویه ۲۰۲۲، به نظر می‌رسد که اپل قرار بود این هدست واقعیت افزوده و مجازی را در خلال کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان معرفی کند، اما به دلیل وجود یک سری چالش‌های توسعه انجام نشد.