سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

داده‌های حریم خصوصی کاربران از طریق کیف پول متامسک جمع‌آوری می‌شود

شرکت کانسِن‌سیس (ConsenSys) که ارائه‌دهنده راه‌حل‌های نرم‌افزاری برای اتریوم (ETH) است، به تازگی سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خودش را به‌روز کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که بند‌های تازه اضافه شده به معنای حفظ حریم خصوصی بسیار کمتر برای کاربران اتریوم است. در ۲۳ نوامبر، شرکت کانسن‌سیس در اقدامی بی‌سروصدا، سیاست‌ حفظ حریم خصوصی خودش را به‌روز کرد.

در بند تازه اضافه شده آمده بود که اینفورا (Infura) داده‌های بیشتری از تراکنش‌های اتریوم جمع‌آوری خواهد کرد. اینفورا یک مجموعه ابزار برای ایجاد برنامه‌هایی است که به شبکه اتریوم متصل می‌شوند. کانسن‌سیس هم به طور کلی شرکت پشتیبان اینفورا و متا‌مسک (MetaMask)، محبوب‌ترین کیف پول اتریوم در دنیا است.

هنگام استفاده از اینفورا، ارائه‌دهنده پیش‌فرض پروتکل فراخوانی رویه از راه دور (RPC) در متامسک، هنگام ارسال تراکنش، آدرس آی‌پی و آدرس کیف‌ پول اتریوم شما را جمع‌آوری می‌کند. این اقدام مورد توجه شرکت چینی وو بلاک‌چین (Wu Blockchain) قرار گرفت. علاوه بر این، چند متخصص برجسته در حوزه ارزهای دیجیتال هم در مورد این موضوع اظهار نظر کردند.

آیا کانسن‌سیس به دنبال از بین بردن حریم خصوصی اتریوم است؟

همان‌طور که انتظار می‌رفت، واکنش جامعه ارزهای دیجیتال پرسر‌وصدا بود. چیزی که شاید بتوان گفت اساساً کل موضوع محسوب می‌شود این است که یک برنامه یا پلتفرم وب ۳ واقعی داده‌های کاربر را جمع‌آوری نمی‌کند، بلکه یک ارائه‌دهنده راه‌حل‌های نرم‌افزاری دست به چنین اقدامی زده است.

یکی از توسعه‌دهندگان در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) می‌گوید که استفاده از این برنامه‌ها را متوقف خواهد کرد. او همچنین افزود که ارائه‌دهنده پیش‌فرض را نمی‌توان از متامسک حذف کرد؛ بنابراین کاربران هرگز نمی‌توانند به طور کامل جلوی استخراج داده‌های خود را بگیرند. این توسعه‌دهنده معتقد است که آن‌ها هیچ دلیل منطقی‌ای برای جاسوسی از کاربران آن هم کاربران یک کیف پول ندارند، مگر اینکه خلافش ثابت شود.

آیا کانسن‌سیس به دنبال از بین بردن حریم خصوصی اتریوم است؟
آیا کانسن‌سیس به دنبال از بین بردن حریم خصوصی اتریوم است؟

علاوه بر این، یکی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال و حامی اتریوم می‌گوید که تعویض ارائه‌دهندگان فراخوانی رویه از راه دور را پیشنهاد کرد و افزود که انجام این کار بسیار ساده است. از طرفی دیگر، یکی از مخالفان سرسخت تمرکززدایی گفت که کاربران نباید این اتفاقات را نادیده بگیرند چرا که در آینده‌ای نه چندان دور این احتمال وجود دارد که کاربران از سیستم مالی حذف شوند که منظور او حذف الگوی غیرمتمرکز بودن در بازار ارزهای دیجیتال است.

سیاست‌ حفظ حریم خصوصی به‌روز شده کانسن‌سیس شامل بند‌های دیگری هم است که مربوط به سایت و سرویس‌های کد‌فای (Codefi) می‌شود. داده‌هایی که از کدفای جمع‌آوری می‌شود شامل اطلاعات هویت و تماس، داده‌های مالی و تراکنش‌ها و اطلاعات احراز هویت مشتری (KYC) در صورت لزوم است. علاوه بر این، داده‌هایی مانند آدرس‌های آی‌پی، دستگاه‌ها، مرورگرها و انواع سیستم‌عامل‌ها به طور خودکار ثبت می‌شوند.

یونی‌سواپ به دنبال جمع‌آوری داده‌های بیشتر است

یونی‌سواپ (Uniswap) در اوایل ماه جاری اقدامی مشابه انجام داد که آن هم در میان کاربران بازار ارزهای دیجیتال سروصدای زیادی به پا کرد. سیاست حفظ حریم خصوصی به‌روز شده یونی‌سواپ نشان داد که این صرافی غیرمتمرکز (DEX) داده‌ها و اطلاعات بلاک‌چین را در مورد دستگاه‌های کاربر، مرورگرها و سیستم‌عامل‌ها جمع‌آوری می‌کند. با این حال، یونی‌سواپ برخلاف کانسن‌سیس، اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس آی‌پی و آدرس ایمیل را جمع‌آوری نمی‌کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location