video thumb

با وجود آشفتگی بازار، حجم معاملاتی توکن‌های غیرقابل معاوضه(NFT) در ماه نوامبر افزایش یافته است

بر اساس داده‌های منتشر شده، توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) برتر بازار علیرغم آشفتگی موجود در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل سقوط صرافی رمزارز اف‌تی‌ایکس، در حجم معاملات و فروش افزایش داشته‌اند. فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس و شرکت آلامدا ریسرچ (Alameda) که همه در اختیار سم بنکمن-فرید(Sam Bankman-Fried) بودند، منجر به سقوط بیشتر بازار ارزهای دیجیتال شد.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال بر اساس داده‌‌های تریدینگ‌ویو (TradingView)، بیش از ۱۶ درصد از کندل ماهانه ماه اکتبر کاهش یافته است. همچنین قیمت ارز دیجیتال پیشرو بازار ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین (BTC) نیز حدود ۱۶ درصد در ۳۰ روز گذشته کاهش یافته است.

افزایش ناگهانی در حجم معاملاتی توکن‌های غیرقابل معاوضه

بر اساس داده‌های دی‌اپ‌رادار (DappRadar)، حجم معاملاتی و فروش چهار مجموعه از پنج مجموعه برتر توکن‌های غیرقابل معاوضه در ماه نوامبر افزایش قابل توجهی داشته است. مهم‌ترین مجموعه‌‌ها که فروش و حجم معاملاتی بالایی را تجربه کرده‌اند، مجموعه توکن‌های غیرقابل معاوضه میمون‌های کسل (Bored Ape)، کریپتوپانکس (CryptoPunks) و میمون‌های جهش‌یافته (Mutant Ape) است که همه توسط آزمایشگاه یوگا لبز ایجاد شده‌اند.

بر اساس داده‌های منتشر شده در ۲۶ نوامبر، توکن‌های غیرقابل معاوضه میمون‌های کسل بالاترین فروش را در شش ماه گذشته ثبت کرده‌اند. به طور کلی، آمار قابل توجهی در زمینه‌ی توکن‌های غیرقابل معاوضه ثبت شده است که جامعه را به این حدس واداشته که آیا دوران صعودی توکن‌های غیرقابل معاوضه آغاز شده است یا خیر.

تحولات در اکوسیستم ایپ
تحولات در اکوسیستم ایپ

تحولات در اکوسیستم ایپ

افزایش فروش و حجم معاملاتی توکن‌های غیرقابل معاوضه در اکوسیستم ایپ (APE) با افزایش قیمت توکن ارز دیجیتال آن به نام ایپ کوین (APE) همراه بوده است. این توکن یک توکن حاکمیتی است که توسط یوگا لبز برای اکوسیستم ایپ توسعه یافته است. کاربران با در اختیار داشتن توکن حاکمیتی ایپ کوین، می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های اکوسیستم شرکت کنند. لازم به ذکر است که این توکن در سه هفته گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

قابل توجه‌ترین پیشرفت صورت گرفته در اکوسیستم این توکن‌های غیرقابل معاوضه، اعلام استیکینگ توکن ایپ کوین توسط هورایزن لبز (Horizen Labs) است. این قرارداد استیکینگ منبع باز به پروتکل‌ها یا صرافی‌ها اجازه می‌دهد تا یک استخر استیکینگ ایپ کوین راه‌اندازی کنند. دارندگان ایپ کوین می‌توانند در استخر‌های استیکینگ مشارکت داشته باشند. لازم به ذکر است که استخر‌های استیکینگ جداگانه‌ای برای دارندگان توکن‌های غیرقابل معاوضه اکوسیستم ایپ در دسترس هستند.

افزایش حجم معاملاتی در اکوسیستم ایپ احتمالاً به دلیل انباشت توکن‌های غیرقابل معاوضه و توکن‌های ایپ کوین توسط کاربران است تا بتوانند از جوایز استیکینگ اکوسیستم بهره‌مند شوند. علاوه بر این، به مناسبت روز شکرگزاری، صفحه توییتری توکن‌های غیرقابل معاوضه میمون‌های کسل یک توییت مرموز منتشر کرده است که در آن نوشته: «محاکمه در روز کریسمس آغاز می‌شود». جامعه طرفداران توکن‌های غیرقابل معاوضه ایپ هیجان‌زده هستند و نظریه‌های مختلفی در مورد اینکه چه چیزی می‌تواند باشد، می‌دهند.