سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

حدود ۶٫۲ میلیارد دلار توکن بایننس‌یو‌اس‌دی از صرافی‌ها خارج شده است

بر اساس داده‌های منتشر شده از وب‌سایت گلس‌نود (Glassnode)، حدود ۶٫۲ میلیارد دلار بایننس‌یو‌اس‌دی (BUSD) در ۳۰ روز گذشته از صرافی‌ها خارج شده است. در نمودار زیر، تغییر موقعیت‌های مبادلات بایننس‌یو‌اس‌دی در صرافی‌ها نشان داده شده است. جهش‌های سبز نشان‌دهنده‌ی جریان ورودی بایننس‌یو‌اس‌دی هستند، در حالی که جهش‌های قرمز نشان‌دهنده‌ی جریان خروجی هستند.

جهش‌های سبز نشان‌دهنده‌ی جریان ورودی بایننس‌یو‌اس‌دی هستند، در حالی که جهش‌های قرمز نشان‌دهنده‌ی جریان خروجی هستند.
جهش‌های سبز نشان‌دهنده‌ی جریان ورودی بایننس‌یو‌اس‌دی هستند، در حالی که جهش‌های قرمز نشان‌دهنده‌ی جریان خروجی هستند.

بر اساس نمودار، جریان خروجی بایننس‌یو‌اس‌دی  از اواخر نوامبر سال ۲۰۲۲ آغاز شده و در دسامبر همان سال به شدت افزایش یافته است، به طوری که در این دوره، عرضه بایننس‌یو‌اس‌دی  برای اولین بار از سپتامبر ۲۰۲۲ به زیر ۲۰ میلیارد دلار کاهش یافت. بر اساس داده‌های قیمتی، این جریان‌ خروجی بر ارزش این استیبل‌کوین لطمه وارد کرده است و باعث کاهش ۱۵ درصدی آن شده است.

اکنون در زمان نگارش این مقاله، این استیبل‌کوین با پشتوانه‌ی صرافی ارزهای دیجیتال بایننس (Binance) در قیمت  ۱٫۰۰۰۴۴۱ دلار معامله می‌شود و به نظر می‌رسد موفق شده است علیرغم جریان خروجی، قیمت خودش را نزدیک به ۱ دلار نگه دارد. با این وجود، تردید‌ها در خصوص سلامت مالی صرافی بایننس همچنان ادامه دارد و بسیاری از سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را از بایننس‌یو‌اس‌دی به تتر (USDT) یا یو‌اس‌دی‌کوین (USDC) تبدیل کرده‌اند.

در اواسط ماه دسامبر، بایننس خروجی‌های بی‌سابقه‌ای از ذخایر خود را ثبت کرد. در اوج تردید‌های مطرح شده در خصوص سلامت مالی صرافی، حدود ۶٫۶ میلیارد دلار در طول یک هفته از صرافی بایننس خارج شد. داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که ۲ میلیارد دلار بایننس‌یو‌اس‌دی از ۱۵ دسامبر برداشت شده است. بر اساس داده‌های وب‌سایت‌ گلس‌نود، عرضه‌ی این استیبل‌کوین از ۱۸٫۶۴ میلیارد دلار به ۱۶٫۳۸ میلیارد دلار کاهش یافته است که این داده‌ها خروج ۲ میلیارد دلاری را تائید می‌کند.

در همین حال، نمودار بالا نشان می‌دهد که موجودی بایننس‌یو‌اس‌دی صرافی‌ها به زیر ۱۶ میلیارد دلار رسیده است. بر اساس این نمودار، تنها ۱۳٫۲ میلیارد دلار در صرافی‌ها وجود دارد که بخش قابل‌توجهی از آن در بایننس است. داده‌های منتشر شده از وب‌سایت نانسِن (Nansen) نشان می‌دهد که بیش از ۱۱ میلیارد دلار از موجودی بایننس‌یو‌اس‌دی در خود صرافی بایننس قرار دارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location