video thumb

افزایش رقابت مشتریان ارزهای دیجیتال میان بانک های اروپایی

پس از اعلان اولین بانک سوئیس بر معرفی انتقال مستقیم ارزهای دیجیتال برای بازار مشتریان خرد و کلان، رقابت جهت تجارت و مشتریان علاقه مند به اقتصاد ارز دیجیتال به آرامی در اروپا افزایش می یابد.

بر اساس بروز رسانی بانک خصوصی فالکون مستقر در سوئیس، این کمپانی به مشتریان خود اجازه انتقال ارز بیت کوین، بیت کوین نقدی (BCH)، اتریوم و لایت کوین از/ به کیف پول دیجیتال مجزای فالکون و همچنین تبدیل این ارزهای دیجیتال به ارز فیات را می دهد.

به نقل از  گزارش بانک، سرمایه های دیجیتالی در اظهارانامه مالی، یکی شده و دستور خرید و یا فروش ارزهای دیجیتال میتواند از طریق بانکداری آنلاین به اجرا درآید. این امر سرمایه دیجیتال را کاملا قابل نقل و انتقال بانکی می نماید.

بانک خصوصی فالکون که با اسم Ueberseebank  در سال ۱۹۶۵ تاسیس گردیده و در حال حاضر تحت مالکیت سرمایه گذاری ابوظبی می باشد، بر اساس برگه اطلاعات محصول که در سایت خود منتشر نموده،  برای مشتریان خود با استفاده از روش نگهداری اختصاصی، کیف پولهای دیجیتالی مهیا نموده است.

مارتین کلر مدیر عامل بانک در بیانیه ای رسانه ای اعلام نمود : ” فالکون بار دیگر از این فرصت برای نشان دادن تخصص خود به عنوان پیشروی بازار سرمایه دیجیتال با ادغام خدمات بانکی خصوصی  مرسوم با راهکارهای مالی نوآورانه به دست آورده است. ”

در سال ۲۰۱۷، بانک خصوصی فالکون دارایCHF 1.735bn (USD 1.74bn)  سرمایه و ۹۶ امین بانک بزرگ سوئیس بود. (مطابق سایت TheBanks.eu وبسایتی که خدمات بانکی در اروپا را پوشش می دهد.) در سال ۲۰۱۷ زیان سالانه این بانک CHF 28.40m بوده و  در سال ۲۰۱۷تعداد ۲۷۸ کارمند داشت.

در گذشته، بانکهای دیگری نیز طرحهایی مشابه فالکون ارائه نموده اند که می توان به  Union Bank و  Bank Frick واقع در لیختن اشتاین اشاره نمود.

در اوایل سال ۲۰۱۸ سایت Cryptonews.com  گزارش نمود که بانک Frick اولین بانک لیختن اشتاین است که تجارت ارزهای دیجیتال را به لیست محصولاتش اضافه نموده است. با این حال بانک خدماتی به مشتریان خرد ارائه نداده و این پیشنهاد جدید مختص بخش کلان می باشد.

بانک Union، در نهایت هنگامیکه در اگوست سال گذشته  هدف خود را برای تبدیل به اولین بانک کاملا نظارتی جهت ارائه  توکنهای امنیتی خود و  همچنین استیبل کوین  بر پایه  ارز فیات،  کوین پرداختی بانک یونیون، اعلام نمود، رویکرد دیگری در صنعت ارز دیجیتال پیش گرفت.

به نظر می رسد بانک Frick از آغاز ژانویه سال ۲۰۱۹، با فراهم نمودن مجموعه کاملی از بانکداری بلاکچین در وب  سایت خود،  از دو بانک دیگر پیشی گرفته است. با این حال بانک Union از زمان اعلان اصلی ۶ ماه پیش خود، بخش بلاک چین را در وبسایت به روز رسانی نکرده است.

در همین حال، شرکت آغازگر سوئیسی SEBA Crypto بر اساس گزارش سپتامبر ۲۰۱۸، مبلغ ۱۰۳ میلیون دلار جهت تاسیس بانکی با ارائه خدمات ارزهای دیجیتال برای شرکتها و سرمایه گذاران جمع آوری نموده است.