video thumb

ادامه روند کاهش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین در هفته اخیر به ورود نسبی به بازار گاوی به پایه ۳۶۰۰ دلار رسید. روز گذشته قیمت این ارز دیجیتال تا حدودی به ثبات رسیده و اکنون در فاز مقاوت قیمت به سر می‌برد. اما به نظر می‌رسد افزایش و یا کاهش قیمت بیت کوین ادامه داشته و احتمالا در موج بعدی افزایش قیمت‌ها، این رقم به بالای ۳۶۰۰ دلار صعود کرده و یا به زیر ۳۵۰۰ دلار خواهد رسید. همچنین اتریوم نیز در آستانه شکست قیمت ۱۲۰ دلار قرا دارد. اگر جنجال قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد، خطر سقوط قیمت اتریوم به زیر ۱۱۰ دلار نیز وجود دارد. در همین حال، ارز دیجیتال ریپل نیز بار دیگر در فاز خرسی قرار گرفته و قیمت آن به زیر ۰٫۳۲۰ دلار رسیده که احتمال می‌رود این قیمت به ۰٫۳۱۰ نیز کاهش یابد.

ارزش حجم سرمایه بازار

 

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین اخیرا به پایه ۳۵۰۰ دلار رسیده و البته تا ۳۵۵۰ دلار نیز در برخی مقاطع زمانی روزهای اخیر افزایش یافته است. با این حال، گذر از پایه قیمت ۳۶۰۰ دلار همچنان به چالشی در برابر بیت کوین مطرح شده است. گفته می شود در صورتیکه خریداران بیت کوین کنترل قیمت در بازار را در دست بگیرند، قیمت بیت کوین به فاز ۳۶۵۰ تا ۳۷۰۰ دلار وارد خواهد شد. اما در بدبینانه ترین شرایط هم پیش بینی‌ می‌شود قیمت بیت کوین نهایتا تا سقف ۳۵۲۰ دلار طی روزهای آینده کاهش یابد. اما متوسط کاهش قیمت این ارز دیجیتال را نیز می‌تواند حدود ۳۴۷۵ یا ۳۴۰۰ دلار در نظر گرفت.

قیمت اتریوم

قیمت اتریوم طی روزهای اخیر در طلسمی عجیب درگیر شده که با وجود افزایش قیمت‌ها هم، نرخ این ارز دیجیتال به ۱۲۰ دلار نرسیده است. البته تلاش‌های زیادی از سوی تیم اتریوم و لابی‌های این شرکت در بازار برای رساندن ارزش این ارز دیجیتال به بالای ۱۱۸ دلار و نهایتا ۱۲۰ دلار در حال انجام است. اما قیمت اتریوم همچنان درگیر طلسم ۱۲۰ بوده و به ۱۲۰ دلار نمی‌رسد.

اما کمینه قیمت این ارز دیجیتال طی روزهای اخیر حدود ۱۱۰ تا ۱۱۲ دلار بوده است. البته اگر خریداران اتر موفق به کاهش دادن قیمت این ارز دیجیتال در بازار شوند، پیش بینی می‌شود قیمت این ارز دیجیتال تا حدود ۱۰۰ دلار نیز کاهش یابد.

Bitcoin Cash، EOS و ریپل

قیمت Bitcoin Cash نیز همچنان زیر ۱۳۰ دلار باقی مانده که البته قیمت ساعتی این ارز در بازار مشخص نیست. البته با توجه به شرایط موجود در بازار ارزهای دیجیتال به نظر می‌رسد خریداران بتوانند با مقاومت خود در برابر این مقدار قیمت Bitcoin Cash، قیمت را شکسته و تا مرز ۱۲۵ دلار در آینده نزدیک کاهش دهند.

ارز دیجیتال EOS امکا رشدی صعودی داشته و قیمت آن به رقمی حدود ۲٫۴۰ الی ۲٫۴۲ دلار رسیده است. اگر خریداران همچنان وضعیت فعلی را حفظ کنند، تصور می‌شود قیمت این ارز دیجیتال به رقمی حدود ۲٫۵۰ الی ۲٫۵۶ دلار افزایش یابد.

قیمت ریپل نیز تحت فشارهای وارد آمده بر این شرکت در بازار ارزهای دیجیتال به ۰٫۳۲ دلار رسیده است. الگوی سیر قیمت ریپل از بازار خرسی تبعیت کرده و به گفته کارشناسان تا ۰٫۳۱۱ یا ۰٫۳۱۰ دلار کاهش خواهد یافت. اما در بهترین شرایط نیز بیشینه قیمت ریپل به ۰٫۳۱۸ الی .۳۲۰ دلار افزایش خواهد یافت.

بازار دیگر آلتکوین‌ها

علیرغم قیمت‌های اعلام شده برای بیت کوین و اتریوم، چند شرکت مبتنی بر آلتکوین شاهد سیر صعودی بازار بوده و ارزش آنها بین ۶ الی ۲۰ درصد افزایش یافته است. این دسته از آلتکوین‌ها عبارتند از: AOA، LKY، HOT، NPXS و ELA. در میان ارزهای نامبرده، AOA افزایش قیمت ۱۵ درصدی را تجربه کرده و LKY نیز افزایش قیمت ۱۱ درصدی داشته است.

در مجموع می‌توان گفت که قیمت بیت کوین در شرایط حاضر و سخت کنونی بین ۳۵۰۰ تا ۳۶۰۰ دلار نوسان خواهد داشت. گفته می شود حرکت بعدی بیت کوین در صورت افزایش قیمت‌ها به سمت قیمت ۳۶۰۰ دلار بوده و در صورت کاهش قیمت‌ها نیز به ۳۴۷۵ دلار خواهد رسید.