video thumb

افزایش ۶۰ میلیون دلاری سرمایه گذاری در بلاک چین Polkadot

نشریه وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی اعلام کرد که مدیران پروتکل مبتنی بر بلاک چین  Polkadot (DOT) که به تازگی توسط «گوین وود» قائم مقام مدیر عامل اتریوم، راه اندازی شده در نظر دارند میزان سرمایه گذاری در این پروژه را ۶۰ میلیون دلار افزایش داده و تعداد توکن‌های بیشتری را منتشر کرده و روانه بازار ارزهای دیجیتال کنند.

به گفته منابع موثق، در صورت موفقیت پروژه مذکور، عرضه توکن‌های Polkadot می‌تواند تاثیری شگرف بر ارز بازار ارزهای دیجیتال به جای بگذارند.

هدف پروتکل Polkadot که توسط تیم Parity Technologies و با حمایت بنیاد  Swiss Web3 راه اندازی شده، حل مشکلات مربوط به قابلیت بهره برداری یکسان از شبکه‌های مبتنی بر بلاک چین اعلام شده است. در حقیقت ساختار این پروتکل برای افزایش انطباق پذیری میان بلاک چین‌های مختلف مانند بیت کوین با سایر شبکه‌های مبتنی بر بلاک چین ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و یا دیگر ارزها طراحی شده‌اند.

در همین حال، «ریان زورر» مدیر عامل بنیاد Swiss Web3 در گفتگوی اخیر خود با رسانه‌های خبری اعلام کرده که تکنولوژی به کار رفته در پروتکل Polkadot در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ راه اندازی خواهد شد.

لازم به ذکر است نخستین سرمایه گذاری ۱۴۴ میلیون دلاری در پروتکل Polkadot و فروش نخستین توکن‌های آن در اکتبر سال ۲۰۱۷ انجام شد که سرمایه گذاران بزرگی همچون Boost VC، Pantera Capital و polychain Capital در فاز نخست سرمایه شرکت داشتند.