video thumb

برندگان و بازندگان بازار ارزهای دیجیتال در ژانویه ۲۰۱۹

بازار ارزهای دیجیتال در نخستین ماه از سال جدید میلادی شاهد پیرفت قیمت زیادی نبود، هرچند که بسیاری از ارزهای به نام بازار در این بازه زمانی با افت قیمت نیز موجه شدند که البته این افت قیمت نیز چندان چشمگیر نبود.

در میان ۱۰ ارز برتر بازار از حیث سرمایه، البته بجز ارزهای پایدار، ارز دیجیتال «ترون» این ماه در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار داشته و باقی ارزها با افت قیمت مجدد مواجه شدند.

البته در میان تمامی این ارزها، ارز نو پا اما موفق Binance Coin که محصول جدید پلتفرم مبادلات ارزی بایننس به حساب می‌آید، پیشرفتی چشمگیر داشته و دومین ارز این بازار با روند قیمت صعودی به حساب می‌آید. دو ارز ترون و بایننس کوین به همراه ۵ ارز دیگر (خرج از دسته ۱۰ ارز برتر) تنها ارزهایی بودند که ماه ژآنویه را با رشد قیمت و موفقیت نسبی به پیایان رساندند.

وضعیت ۱۰ ارز برتر ماه ژانویه ۲۰۱۹:

۱۰ برنده بازار ژانویه:

همانگونه که در نمودار فوق نیز مشاهده می‌کنید، ارز دیجیتال Holo یا همان HOT، توانست با رشد قیمت ۱۵۵ درصدی خود در ماه ژانویه، رکورد قیمت‌های این ماه بازار ارزهای دیجیتال را بشکند. جالبتر اینکه تیم فنی پشت این ارز دیجیتال همچنان مشغول کار بر روی تقویت شبکه خود هستند که این اقدامات شامل مواردی همچون انتشار پی در پی محتوا در وبلاگ این شرکت و کارهای دیگری از این دست می‌شود.

اما دومین ارز دیجیتال موفق بازار یعنی Augur(REP) توانست در ماه گذشته میلادی رشد قیمت ۵۳ درصدی را برای خود به ثبت برساند که البته این مقدار تنها یک سوم میزان پیشرفت Holo به حساب می‌آید ولی با اینحال، در بازار خرسی امروز ارزهای دیجیتال، همین مقدار رشد قیمت و پیشرفت هم شایان تقدیر است. به نظر می‌رسد پیشرفت قیمت Augur بیشتر به دلیل راه اندازی پنل پیش بینی بازار veil باشد که امکان مبادله مطمئن تر سه ارز بیت کوین، ریپل و OX را برای کاربران خود فراهم می‌سازد. گفته می‌شود این پلتفرم بر اساس چند مکانیسم فنی کار می‌کند که البته ظاهرا موفقیت آن تا اندازه‌ای چشمگیر بوده که موفق به کسب جایزه آکادمیک نیز شده است.

اما ارزهای Chain link، ترون و Pundi به همراه Binance Coin و لایتکون نیز از دیگر ارزهای بازار به حساب می‌آیند که به ترتیب با ۳۳٫۷۵، ۳۲، ۲۱٫۸، ۷٫۴ و ۱٫۴۲ درصد رشد قیمت، از جمله ارزهای پیروز بازار در ماه ژانویه محسوب می‌شوند.

البته با ثبات ترین رشد قیمت متعلق به VeChain است که از اول ماه ژانویه تاکنون با میانگین رشد قیمت ۵٫۹ درصد موفق به ایجاد ثبات نسبی در افزایش قیمت خود شده است.

۱۰ بازنده نخست بازار ارزهای دیجیتال

با توجه به آمار ارائه شده در جدول بالا، به نظر می‌رسد ارز دیجیتال NEM در سر لیست این جدول فرار داشته باشد که افت قیمت ۴۰ درصدی آن، ضربه بزرگی به مشتریان این ارز وارد کرده است. گفته می‌شود دلیل عمده این میزان افت قیمت، اعلام خبر اتمام موجودی‌ مالی شرکت تنها تا ۱ ماه آینده بود که منجر به فرار مشتریان از بازار این ارز شد. اما بازنده دوم این بازار نیز شرکت Bitcoin Cash بود که با افت قیمت ۳۰ درصدی مواجه شده است. البته دو ارز دیجیتال استلار و IOTA نیز با همین رقم افت قیمت مواجه بوده‌اند.

این درحالیست که میزان کاهش قیمت و شکست دیگر ارزهای بازار چندان مشخص نیست. تنها در مورد ارز دیجیتال ICON باید گفت که این ارز نیز با افت قیمت ۲۲ درصدی در ماه ژانویه مواجه بوده است.

همچنین دو ارز دیجیتال XLM و بیت کوی گلد نیز از ماه دسامبر تاکنون با شیب ثابت افت قیمت مواجه بوده‌اند.