video thumb

رکود در بازار ارزهای دیجیتال منجر به نوآوری خواهد شد

«اندی برومبرگ»، مدیر عامل CoinList در گفتگو با یاهو نیوز گفت اینکه بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ کمی ساکن تر شده اما با این حال، موسسات فعال در این زمینه بر روی ساخت فضای ارزی مجازی تمرکز کرده‌اند.

در پی ثبت بالاترین رکورد قیمت‌های ارزهای دیجیتال تا پایان سال ۲۰۱۷، بازار این ارزها در سال ۲۰۱۸ مدتی در فاز خرسی قرار داشت. عمده سکه‌های دیجیتال با افول قیمت سنگین مواجه شده و این وضعیت نیز تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه داشت.  در همین حال، بیت کوین با کاهش قیمت ۷۴ درصدی مواجه شده و قیمت دو ارز اتریوم و ریپل نیز هر کدام به میزان ۸۴ درصد سقوط کرد.

اما این سقوط قیمت‌ها در نخسین ماه سال ۲۰۱۹ نیز ادامه داشته و ظاهرا نخستین ماه سال جاری میلادی نیز چیزی به جز یک بازار خرسی برای ارزهای دیجیتال به ارمغان نیاورد. اما سه ارز به نام بازار یعنی بیت کوین، اتریوم و ریپل، هر کدام طی ماه گذشته تاکنون به ترتیب با افت قیمت ۹٫۵، ۲۲ . ۱۵٫۵ درصد مواجه بوده‌اند. با این حال، نظر برومبرگ این است که کندی بازار برای شرکت‌ها و موسسات فعال در صنعت ارزهای دیجیتال منجر به آغاز توسعه فضا، خدمات و محصولات فضای ارزی دیجیتال خواهد شد.

برومبرگ در اینباره می‌نویسد: در سال ۲۰۱۹، به نظر می‌رسد که مردم بر روی ساخت تمرکز دارند…. من فکر می‌کنم که بازار کمی با رشد کندتری مواجه خواهد شد و تمرکز مردم نیز بر روی ایجاد چیزهای جدید خواهد بود.

وی همچنین اشاره کرد که امسال فضای حاشیه ای موجود در بازار ارزهای دیجیتال نیز کاهش پیدا خواهد کرد. کاهش شدید قیمتها و نوسانات کم، منجر به جذایی بسیاری از دلالان را برای رها کردن ارزهای دیجیتال در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ شد.

برخی از ویژگی‌های این فضای جدید مثبت خواهد بود که از آن میان می‌توان به افزایش دو برابری تعداد ICOها و حرکت مجدد پروژه‌هایی که پیشتر شکست خورده‌اند به سمت موفقیت اشاره کرد.

شرکت CoinList تا به امروز پنج ICO برتر را در فهرست خود جای داده است که عبارتند از: Filecoin، Blockstack، Props، Origin  و TrustToken که البته هیچ یک از آنها هنوز اقدام به انتشار توکن‌های خود نکرده‌اند.

CoinList هر یک از پروژه‌ها را انتخاب کرده و توکن‌ها را تنها به سرمایه گذاران مجاز (افراد با درآمد سالانه بیش از ۲۰۰،۰۰۰ دلار یا دارایی های خالص بیش از ۱ میلیون دلار، به استثنای قیمت منزل مسکونی آنها) واگذار می‌کند.

البته این سخنان برومبرگ تازگی ندارد. وی پیشتر در ماه ژانویه سال جاری میلادی در گفتگو با وال استریت ژورنال گفته بود که قدم بعدی در راه توسعه صنعت ارزهای دیجیتال، پاسخ به این سوال است: چگونه می‌توانیم این تکنولوژی را به سمت کالاهای مصرفی مردم سوق دهیم؟