سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نخستین بلاک چین عمومی جهان توسط «زیلیکا» راه اندازی شد

پروژه مبتنی بر بلاک چین زیلیکا سرانجام از راه اندازی شبکه اصلی خود که موفق ترین تکنولوژی در زمینه بلاک چین‌ های عمومی و اشتراکی به حساب می‌آید خبر داد.

«شینشو دانگ» مدیر عامل و از بنیانگذاران زیلیکا در خصوص این بلاک چین در وبلاگ شخصی خود نوشت: امروز ما در حال قدم برداشتن به سمت چشم انداز توانمند سازی راه حل‌ها بلاک چینی در جهان واقعی هستیم.

وی افزود: با راه اندازی این بلاک چین، زیلیکا اکنون نخستین پلتفرم بلاک چین عمومی است که با موفقیت به اجرا درآمده تا بتواند یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی پذیرش (عمومی) صنعت بلاک چین را از میان بر دارد.

راه اندازی شبکه اصلی زیلیکا به این معنا خواهد بود که امکان انجام شاردینگ در دنیای واقعی نیز امکان پذیر خواهد بود. این اقدام همچنین برای پروژه‌های دیگر مانند اتریوم که به دنبال راه اندازی سیستم شاردینگ به عنوان یکی از راه حل‌های احتمالی برای بحث مقیاس پذیری هستند مفید خواهد بود. البته باید به یاد داشته باشیم که انتظار نمی‌رود سیستم شبکه اصلی اتریوم پیش از سال ۲۰۲۰ راه اندازی شود.

با راه اندازی شبکه اصلی زیلیکا همچنین ممکن است این راه حل برای استفاده سایر بلاک چین‌ها نیز مطرح شده و با این حساب، یکی از بزرگترین مشکلات موجود در صنعت بلاک چین مرتفع گردد. این اقدام مهم می‌تواند به افزایش امنیت و تقویت سیستم مالی غیر متمرکز و همچنین مقیاس پذیری این بلاک چین‌ها کمک خواهد کند.

البته زیلیکا ویژگی‌های زیادی دارد که این پلتفرم را از سایر رقبای خود بسیار متفاوت می‌سازد. اما تکنولوژی شاردینگ در این میان، اختلاف زیاد و محسوسی با مابقی تکنولوژی‌های به کار رفته در سایر این پلتفرم‌ها دارد. در حقیقت، شاردینگ به نوعی از تقسیم بندی یا ایجاد پارتیشن در پایگاه داده‌ها به حساب می‌آید که پایگاه‌های داده بسیار بزرگ را به بخش‌های کوچکتر، سریعتر و قابل مدیریت تر تقسیم کرده که به آنها شاردهای اطلاعاتی گفته می‌شود.

در بحث بلاک چین، شاردینگ به عملی گفته می‌شود که شبکه را به بخش‌های کوچکتر تقسیم می‌کند که همان شاردها هستند. مشارکت کنندگان در یک شبکه (یا همان نودها) در قالب گروه‌های کوچکتر قرار می‌گیرند که این کار منجر به انجام سریعتر تراکنش‌ها و پایین آمدن هزینه انجام آنها در قیاس با انجام آن تراکنش در سطح تمامی شبکه خواهد شد. در حقیقت، این کار به نوعی، تقسیم حجم کار به حساب می‌آید که هر نود می‌بایست وظیفه خود را در آن انجام دهد. دقیقا همان چیزی که در شبکه بیت کوین در حال انجام است.

گفته می‌شود علاقمندان به صنعت بلاک چین و توسعه دهندگان نرم افزاری می‌توانند با استفاده از Zilliqa Explorer، عملیات مالی انجام شده در یک شبکه را مورد پیگیری و بررسی قرار دهند.

با تمامی این اوصاف، قیمت ارز دیجیتال ZIL یا همان زیلیکا پس از اعلام راه اندازی این بلاک چین منحصر به فرد، افت کرده و از رقم ۰٫۰۱۸ دلار به ۰٫۰۱۷ دلار کاهش یافته است. لازم به ذکر است، زیلیکا در حال حاضر، سی و دومین ارز شبکه ارزهای برتر بازار به حساب می‌آید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location