video thumb

ادامه افول بازار ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه

بازار ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه شاهد افول محسوس قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین بود. همانطور که در پیش بینی‌های بسیاری از کارشناسان طی روزهای گذشته نیز قید شده بود، ارز دیجیتال نو ظهور اما موفق Binance Coin توانست باز هم روند افزایش قیمت خود را در پیش گرفته و با گذر از جهنم بازار خرسی ایجاد شده برای ارزهای دیجیتال، به رتبه دهم فهرست ارزهای دیجیتال برتر بازار برسد.

اما خارج از محدوده لیست ۱۰ ارز نخست بازار، می‌توان گفت که همه چیز برای دیگر ارزهای موجود در این بازار نا امید کننده و رو به افول بوده است. البته اینگونه نیست که اوضاع برای ۱۰ ارز اول بازار هم مساعد بوده است. به عنوان مثال، قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه به سقوط مجدد، به ۳۴۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. این درحالیست که اوضاع اتریوم هم بهتر از بیت کوین نبوده و هر واحد از این ارز دیجیتال با چند دلار نزول قیمت به ۱۰۴ دلار رسیده است. ارز دیجیتال ریپل نیز سرانجام پس از مقاومت چند روزه خود، به زیر ۰٫۳۰ دلار رسید.

همانطور که در بالا نیز گفته شد، قیمت بیت کوین به حدود ۳۴۰۰ دلار در روز چهارشنبه رسید. اما بسیاری از پایگاه‌های مبادلات ارزی مشهور مانند Coinbase این ارز را با قیمت ۳۳۰۰ دلار هم مورد معامله قرار دادند. با این حساب، قیمت بیت کوین تنها در عرض ۴۸ ساعت، حدود ۶۵ دلار کاهش پیدا کرد. البته این کاهش قیمت به بیت کوین‌های دیگر نیز سرایت کرد و بیت کوین SV که چندی است همواره با کاهش قیمت در بازار مواجه است، روز چهارشنبه نیز این کاهش قیمت را تجربه کرد.

البته همانطور که جدول قیمت‌ها نیز مشخص است، بازار ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه نیز شاهد افت و خیز چندان قیمت نبوده و می‌توان گفت که این بازار همچنان روند رکود خود را در پیش گرفته است. اما شاهد تنها تغییر محسوس بازار مربوط به افزایش حجم مبادلات ارزهای دیجیتال در این روز باشد که به رقم ۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

 

ادامه روند کاهش قیمت اتریوم و بیت کوین

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، روند قیمت دو ارز نخست بازار یعنی بیت کوین و اتریوم همچنان رو به نزول است. بسیاری از کارشناسان معتقدند قیمت اتریوم طی روزهای آینده به ۱۰۰ دلار نیز سقوط خواهد کرد. مساله سقوط یک یا دو دلار برای اتریوم چندان مهم نیست؛ بلکه مهم آن است که قیمت این ارز به زیر ۱۰۰ دلار سقوط نکرده و بتواند همچنان سه رقمی بماند.

اما در خصوص حجم مبادلات اتریوم نیز باید گفت که حجم مبادلات این ارز در بازار روز چهارشنبه، نصف میزان مبادلات بیت کوین بوده و بر روی رقم ۲٫۵ میلیارد دلار ایستاده است.

مقاومت Binance Coin در برابر بازار خرسی

Binance Coin نیز مانند بیت کوین و اتریوم، روز چهارشنبه را با افول قیمت آغاز کرده و به پایان رساند. البته نقطه قوت این ارز دیجیتال در بازار، وجود پلتفرم بزرگ مبادلات ارزی بایننس به عنوان شرکت مادر این ارز در بازار بوده که منجر به جلوگیری از کاهش آنچنانی قیمت Binance Coin در بازار شده است. همین امر باعث شده تا این ارز از پشتوانه مالی بسیار خوبی در قیاس با بسیاری از ارزهای بازار برخوردار بوده و بتواند در برابر افول قیمت بازار خرسی مقاومت کند.

افت قیمت چشمگیر ریپل


آنچه مسلم است، در بازار روز چهارشنبه، افت قیمت ارز دیجیتال ریپل در قیاس با بیت کوین و اتریوم خیلی بیشتر بوده است. بر اساس نمودارهای قیمت منتشر شده برای این روز، افت قیمت هر سه ارز تقریبا در یک زمان آغاز شده است. با این حال، قیمت رسمی ریپل در بازار به زیر ۰٫۳۰ دلار کاهش یافته است. گفته می‌شود افت قیمت ریپل به همراه دو ارز دیگر یعنی بیت کوین و اتریوم همچنان طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.