video thumb

امارات، در هفتمین اجلاس سران کشورهای جهان در زمینه توسعه بلاک چین و دارایی های دیجیتال بحث خواهد کرد

وزارت دارایی (MoF) امارات متحده عربی (UAE) در هفتمین اجلاس سران کشورهای جهان در زمینه توسعه بلاک چین و توسعه دارایی های دیجیتال در اقتصاد کشور بحث خواهد کرد. این خبر توسط خبرگزاری کسب و کار خلیج فارس (business news outlet the Gulf) در روز ۷ فوریه گزارش شد.

وزارت دارایی امارات متحده عربی، اعلام کرده که دو جلسه غیر علنی در رابطه با روند مالی جهانی برگزار خواهد کرد که سرفصل های آن توسعه بلاک چین و ارزهای دیجیتال و ساخت یک محیط اقتصادی مناسب برای این دو فناوری می باشد. شرکت کنندگان در کنفرانس نیز درباره توسعه شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) و نظارت بر دارایی‌های دیجیتال بحث خواهند کرد.

وزارت دارایی امارات متحده عربی، همچنین یک جلسه علنی با صندوق بین المللی پول (IMF) برگزار می کند و در مورد تأثیرات مالی سرمایه گذاری اقتصاد دیجیتالی بحث خواهد کرد، در حالی که بانک جهانی در مورد هماهنگی سیاست های مالی در این جلسه بحث خواهد کرد.

امارات متحده عربی یکی از کشورهای پیشرو در زمینه حمایت از فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین به شمار می‌رود. این کشور برنامه‌های گوناگونی را برای توسعه زیرساخت‌ها و نیز تدوین مقررات استفاده از فناوری بلاک چین در دست اجرا دارد. در ماه ژانویه، امارات متحده عربی و عربستان سعودی توافق خود را برای همکاری در ایجاد یک ارز دیجیتال را اعلام کردند. این ارز دیجیتال “عابر” (Aber) نام دارد. گفتنی است که این ارز دیجیتال در مراحل آزمایشی بوده و برای استفاده‌ی انحصاری تعداد محدودی بانک است و هدف آن درک مفاهیم فناوری بلاک چین و تسهیل پرداخت های بین المللی می باشد. در این پروژه، مطالعه‌ی ابعاد فناوری‌های بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال و نیز امکان‌سنجی آنها از طریق بررسی کاربردهای عملی، تعیین تاثیری که بر روی پیشرفت و کاهش هزینه‌های وجوه ارسالی می‌گذارند و ارزیابی خطرات فنی و نحوه‌ی برخورد با آنها در دست اجراست.

اگرچه یک ماه بعد از آن، بانک مرکزی امارات متحده عربی و اداره پولی عربستان سعودی اعلام کردند که استفاده از عابر محدود به پرداخت‌های مالی بر بستر فناوری‌های دفتر کل توزیع شده و برای استفاده‌ی انحصاری تعداد محدودی بانک در این دو کشور طراحی شده است.

در ماه دسامبر ۲۰۱۸، سازمان بورس کالا و اوراق بهادار امارات متحده عربی اعلام کرد که تا پایان نیمه اول سال ۲۰۱۹ مقررات ارائه عرضه اولیه سکه (ICO) را در کشور معرفی خواهد کرد. اوباد الزعبی، مدیر اجرایی SCA، عنوان کرد که  قراردادهایی با شرکت های حقوقی امضا شده است تا قوانین مربوط به صدور ICO ها را ارائه شود.”