video thumb

حدود ۵٫۵ میلیارد ارز دیجیتال پایدار USDC بر روی زنجیره منتقل شده است

طبق اطلاعاتی که توسط کنسرسیوم مرکزی منتشر شده، بیش از ۵٫۵ میلیارد توکن USDC از ۳۱ ژانویه روی زنجیره قرار گرفته است.

کنسرسیوم مرکزی توسط شرکت مالی ارزهای دیجیتال Circle و صرافی ارزهای دیجیتال Coinbase در ایالات متحده به وجود آمد. USDC یک ارز پایدار است که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و توسط Coinbase و Circle در اکتبر سال گذشته رونمایی شد.

طبق این گزارش، در اواخر ژانویه سال ۲۰۱۹  حدود ۸۶۰۰۰ معامله USDC بر روی زنجیره انجام شده است. این اسناد همچنین ادعا می‌کنند حدود ۵۵۰ میلیون واحد ارز پایدار در تاریخ ذکر شده ثبت شده و حدود ۲۵۰ میلیون نیز توسط کاربران خرده فروشی و کاربران سازمانی با ارز فیات بازخرید شده است.

بر اساس این سند، بیش از ۸۰۰۰ آدرس اتریوم  از توکن‌های USDC نگهداری می‌کنند و ۱٫۶ میلیارد واحد ارز پایدار در صرافی‌های ارز دیجیتال معامله شده است.

USDC یک توکن ER20 بر روی بلاک چین اتریوم است. علاوه بر این، USDC بیستمین ارز دیجیتال دنیا بر اساس ارزش بازار به شمار می‌آید.

در دسامبر سال ۲۰۱۸، ارز پایدار PAX از عدد ۵ میلیارد دلار ارزش حجم معاملاتی عبور کرد. در ۱۳ دسامبر این عدد به ۵۲۴۵۱۲۴/۶۵ با ارزش بازار بیش از ۱۷۴ میلیون دلار رسید

بر اساس گزارشی که در دسامبر منتشر شد، مقبولیت ارزهای پایدار با توجه به افزایش معاملات بر روی زنجیره در حال افزایش است و ۵ ارز پایدار دنیا تا کنون از ۵ میلیارد بر روی زنجیره در طول یک دوره سه ماهه عبور کرده اند.

چشم‌انداز نظارتی بر روی ارزهای پایدار هنوز نامشخص است. طی یک یادداشت نظارتی که توسط یک ناظر مالی در تگزاس منتشر شد گفته شد که ادارات بانکی محلی می‌توانند ارزهای پایدار را به عنوان یک واحد پول در نظر بگیرند و نیز آنها را ایجاد کرده و مبادله کنند تا این ارز بتواند در قالب تعدادی از قوانین تگزاس و شرایط مجوزدهی قرار گیرد