video thumb

سرقت از کیف پول‌های Quadriga توسط کارکنان این شرکت!

دیده بانان بلاک چین به تازگی از نقص فنی در کیف پول‌های تولید شده توسط شرکت QuadrigaCX که گفته می‌شود امکان انجام مبادلات مالی با استفاده از آنها امکان پذیر نیست خبر دادند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دیده بانان، این کیف پول‌ها از انجام مبادله مالی با استفاده از ارزهای ذخیره شده در آنها جلوگیری کرده و در عمل، کاربر این کیف ها به محتوای ارزی داخل آنها دسترسی نخواهد داشت.

گفته می‌شود حدود ۱۹۰ میلیون دلار ارز دیجیتال، اکنون در کیف پول‌های تولید شده توسط این شرکت مسدود شده‌اند. این رخداد پس از مرگ مدیر عامل این شرکت یعنی «جرالد کاتن» در ماه دسامبر حادث شده است. در شکایت تنظیم شده مشتریان و دارندگان این کیف پول‌ها علیه مدیران شرکت QuadrigaCX آمده است که تنها کاتن دارای حق انتقال اموال موجود در این کیف پول‌ها به کیف پول‌های دیگر از جمله سرد و یا گرم را داشته و اکنون پس از مرگ وی، انتقال ارزهای دیجیتال ذخیره شده در این کیف پول‌ها با مشکل قانونی مواجه شده است.

درحالیکه مدیران شرکت Quadriga از انتشار آدرس و مشخصات این کیفل پول‌ها خودداری کرده‌اند، محققین عرصه ارزهای دیجیتال و بلاک چین می‌گویند دستکم ۱۳۶ میلیون دلار ارز دیجیتال در این کیف‌ها مسدود شده که ۹۲ میلیون دلار از این رقم را ارز دیجیتال بیت کوین تشکیل می‌دهد. البته ۵۳ میلیون دلار از این مقدار ارز را نیز وجه نقدی تشکیل داده که جهت انجام مبادلات مالی از سوی دارندگان کیف‌ها به پول نقد تبدیل شده بوده است.

اما این تمامی ماجرا نیست. بلکه بر اساس شکایت مطرح شده در یکی از دادگاه‌های کانادا آمده است که کارکنان شرکت Quadriga در تاریخ ۶ماه فوریه ۱۰۳ بیت کوین را از حساب کیف‌ها برداشت کرده‌اند که شرکت Quadriga اکنون به این مقدار بیت کوین که ارزش آنها رقمی در حدود ۳۵۰ هزار دلار است، دسترسی ندارند.

از سوی دیگر، هکرهای اینترنتی و فعالان حوزه بلاک چین گزارشی منتشر کرده‌اند، که بر اساس آن، در تاریخ ۶ فوریه چندین نقل و انتقال غیر قانونی بیت کوین که رقمی حدود ۳۳۵/۱۰۴ بیت کوین اعلام شده از حساب این کیف پول‌ها انجام شده است.

این افراد همچنین آدرس کیف برخی از پول‌های مورد سو استفاده قرار گرفته از سوی کارکنان Quadriga را منتشر کرده‌اند.