video thumb

اظهار نظر مدیرعامل ریپل در مورد ارز JPM

برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل بالاخره پاسخ اطلاعیه اخیر شرکت جی پی مورگان در رابطه با ارز جدید این شرکت به نام JPM را داد. در پی اطلاعیه ای مبنی بر صدور ارز JPM توسط شرکت جی‌پی مورگان، گارلینگهاوس در توئیتر خود عنوان کرد:

همانطور که پیش‌بینی شده بود، بانک‌ها در حال روی آوردن به‌سوی ارزهای دیجیتال هستند. اما پروژه‌ی JPM این مسئله را نادیده می گیرد. امروزه ارائه‌ی یک شبکه‌ی محدود، مانند راه‌اندازی (AOL) دو سال بعد از عرضه اولیه‌ی سهام نت اسکیپ (Netscape) است و سکه‌های بانکی همچنان جوابگو نیستند.

عکس العمل مدیرعامل ریپل نسبت به ارز JPM

مدتها قبل از این توئیت، گارلینگهاوس پستی را در لینکداین خود تحت عنوان “موردی علیه “BankCoin در تاریخ ۲۴ اوت سال ۲۰۱۶ منتشر کرده بود. این پست، موضوعی را که اخیرا توسط جی پی مورگان منتشر شده، توصیف می کند. گارلینگهاوس معتقد است که این پروژه ها گمراه کننده بوده و باعث ایجاد اختلاف نظر بیشتری نسبت به چشم انداز کنونی ارزهای دیجیتال می شوند.

وی افزود:

اگر بانک‌های گروه‌های مختلف دارایی‌های دیجیتال، مایل به انجام معامله با یکدیگر باشند، باید برای دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد خود بازاریابی کنند و یا با دارایی‌های دیجیتال و ارزهای فیات رایج خودشان به معامله بپردازند. چه اوضاع درهمی!

گارلینگهاوس معتقد است که اگر هر بانک بزرگ آمریکایی ارز مختص به خود را ارائه دهد، در این صورت سیستم ناقص خواهد شد، زیرا آنها از یک سیستم واحد ارزهای دیجیتال و سیستم بلاک چین استفاده نمی کنند.

سوئیفت، سیستم مالی جاری است که هر دو پروژه تلاش می کنند تا جایگزین آن شوند و بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که پروژه جدید جی پی مورگان تهدیدی مستقیم برای ریپل خواهد بود.

تراویس کلینگ (Travis Kling)، بنیانگذار صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال ایکیگای (Ikigai) گفت: پروژه JPM بسیار پیچیده است، این پلتفرم از یک تکنولوژی بلاک چین خصوصی و مجاز به نام Quorum استفاده می کند که بیشتر از اینکه شبیه بیت کوین باشد، شبیه یک صفحه گوگل است. وی افزود: این پروژه به طور مستقیم با آزمایشگاه ریپل و ارز دیجیتال XRP در حال رقابت است.

بسیار بعید به نظر می رسد که حتی اگر سایر بانک های بزرگ ایالات متحده نیز در راس قرار بگیرند، ارز JPM را قبول کنند، چراکه به احتمال زیاد، هر بانکی تمایل دارد تا از سیستم و ارز خودش استفاده کند. همانطور که گارلینگهاوس عنوان کرد، JPM می تواند از سیستم مالی موجود نیز پیچیده تر باشد.

بزرگ ترین موضوع مورد بحث بین ریپل و ارز JPM ارزش این دو ارز است. جی پی مورگان اعلام کرد که JPM بر اساس دلار آمریکاست، تا آن را یک ارز ثابت نگه دارد. از سوی دیگر، اکثر بانک های بزرگ آمریکا از استفاده از ریپل و XRP برای انجام تراکنش ها و انتقال پول های برون مرزی صرف نظر کرده اند.

جی پی مورگان قصد دارد تا طی چند ماه آینده ارز دیجیتال خود را در دوزهای کوچک مورد آزمایش قرار دهد. بنابر این، دیدن عکس العمل سایر بانک های بزرگ آمریکا در برابر این اقدام جالب به نظر می رسد و باید دید که آیا آنها نیز اقدام به ارائه ارز دیجیتال خود خواهند کرد یا خیر؟