video thumb

کاربران می‌توانند گوشی بلاک چین HTC EXODUS بدون ارز دیجیتال خریداری کنند

لیست عناوین این مطلب

تولیدکننده لوازم الکترونیکی اچ تی سی (HTC) در تایوان تلاش می‌کند تا گوشی هوشمند بلاک چین خود را بیشتر در دسترس قرار دهد. پیش از این تنها روش پرداختی برای خرید این گوشی هوشمند با نام HTC EXODUS 1، خرید به وسیله بیت کوین یا اتریوم بود و اکنون خریداران می‌توانند از دلار و یا هر ارز فیات دیگری برای تهیه آن استفاده کنند.

این شرکت سه‌شنبه در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، طیف ارزهای دیجیتالی قابل قبول در این تلفن همراه را افزایش داد که شامل لایت کوین و توکن‌های BNB بایننس می‌شود.

فیل چن (Phil Chen)، مدیر ارشد بخش غیرمتمرکز اچ تی سی گفت که این بیشترین تغییر محصول پس از دوره دسترسی اولیه بوده که در سال گذشته آغاز شده است.

اکنون، گوشی ۶۹۹ دلاری به طور انحصاری  از طریق آنلاین به فروش می‌رسد. اگرچه چن گفت که اچ تی سی در حال تلاش برای آغاز فروش این محصول از طریق نمایندگی هاست، مذاکره با این فروشگاه‌ها در مراحل اولیه است.

وی افزود:

ما تاکنون مذاکرات اولیه‌ای داشته ایم و یکی از دلایل حضور ما در کنگره جهانی موبایل انجام این مذاکرات است.

معرفی Web 3.0

اچ تی سی همچنین امروز یک مرورگر Opera را برای گوشی EXODUS معرفی کرد که برای ساده‌تر کردن فرآیند استفاده کاربران از ارزهای دیجیتال طراحی شده است.

همچنین کاربرانی که مقداری از سرمایه دیجیتال خود را در اپلیکیشن کیف پول Zion بارگذاری کنند می‌توانند خرده پرداخت‌هایی را بر روی وبسایت‌هایی داشته باشند که از Opera استفاده می‌کنند. همچنین این پرداخت‌ها می‌تواند در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خود دستگاه انجام شود.

Exodus برای پشتیبانی از Web 0.3 ساخته شده است. چن امیدوار است که بتواند ۸۰ درصد از معروفترین اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را در این گوشی تلفن همراه داشته باشد و معتقد است Opera فقط نقطه شروعی برای این ماجراست.

طی یک سخنرانی، مدیر بخش کریپتو مرورگر اپرا یعنی Charles Hamel گفته است که این شرکت به همکاری در EXODUS افتخار می‌کند و امیدوار است بتواند با شرکت اچ تی سی یک استاندارد جدید برای استفاده و امنیت ارزهای دیجیتال تعریف کند.

او گفت: ما شاهد آغاز یک نسل جدید وب هستیم که سرویس‌های غیر متمرکز موجود را وارد چالش می‌کنند. اچ تی سی و اپرا تصمیمات مهمی گرفته اند تا بتوانند اولین‌هایی باشند که این تحول را مورد استفاده قرار می‌دهند.

امنیت

چن می‌گوید این گوشی برای حفاظت از ارزهای دیجیتال کاربران از  محیط قابل اعتماد برای اجرا (TEE) استفاده می‌کند.

چین اضافه کرد: با توجه به این که کاربران می‌توانند کیف پول را به اینترنت متصل کنند، این محیط قابل اعتماد یک محفظه سرد نیست. با این حال، سیستم عامل گوشی نمی‌تواند با کیف پول تعامل داشته باشد در نتیجه می‌تواند از آن در برابر بازیگران مخربی که تلفن را دچار مشکل می‌کنند محافظت کند.

چن در پاسخ به این که در صورت گم شدن کلیدهای شخصی چه اتفاقی می‌افتد گفت که کاربران می‌توانند  از سیستم بازیابی کلید اچ تی سی استفاده کنند که سال گذشته رونمایی شد. در صورتی که این تلفن همراه گم شود یا به هر دلیلی در دسترس نباشد کاربران می‌توانند بخشی ار کلید را در هر اتصال بازیابی کنند.

ببازیابی کلید یک پیشرفت بزرگ است. زمانی که تلفن خودتان را گم کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ چین پاسخ می‌دهد:

این یک مشکل مهم به شمار می‌آید. اگر شما گوشی و یا کلیدهای شخصیتان را گم کنید چه می‌شود؟  در این حالت کلیدهایتان را به چند بخش تقسیم کنید بدون آن که نیازی به دسترسی به کلیدهایتان و یا نگهداری از آنها روی سرور داشته باشید! این یک پیشرفت بزرگ برای ماست.

رقابت سخت

چن یک جاه‌طلبی بزرگ را برای این گوشی در نظر دارد. او امیدوار است بتواند یک میلیون نسخه را تا پایان سال ۲۰۱۹ بفروشد. این درحالیست که طبق گزارشات اچ تی سی حدود ۰٫۹۸ میلیون اسمارت فون را در سال ۲۰۱۷ فروخته است. البته چنین گزارشی در سال ۲۰۱۸ وجود ندارد.

شرکت رقابت سختی را در پیش دارد. هفته گذشته، سامسونگ که بزرگترین تولید‌کننده تلفن همراه است اعلام کرد که پرچمدار جدیدش یعنی S10 از یک محفظه امن برای کلیدهای بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند. برعکس EXODUS، این گوشی از همان ابتدا بازاریابی انبوهی را برای مشتریان تجربه خواهد کرد.

به هرحال، S10 به طور چشمگیری گرانتر خواهد بود به طوری که مدل اولیه آن قیمتی حدود ۸۹۹٫۹۹ دلار دارد. ارزانترین نوع این گوشی با نام S10e حدود ۷۴۹٫۹۹ دلار است که همچنان ۵۰ دلار بالاتر از قیمت EXODUS به نظر می‌رسد.

علاوه بر این با وجود این که EXODUS سیستم بازیابی کلید مخصوص خود را دارد، سامسونگ نیز کلیدهای شخصی را در گوشی به کمک سرویس Find My Mobile بازیابی می‌کند.

استارت‌ آپ‌های بلاک چین نیز محصولات خودشان را به فروش می‌رسانند و شرکت Sirin Labs گوشی Finney خود را با ۹۹۹ دلار به فروش می‌رساند و شرکت Electroneum نیز دوشنبه در کنگره جهانی موبایل، گوشی M1 خود را با هدف ارائه در مناطق در حال توسعه به قیمت ۸۰ دلار معرفی کرد.