سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چه بر اثر اولین صرافی فروش بیت کوین ( Mt. Gox ) آمد؟

بیت کوین جز معروف‌ترین و اولین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که تحولی عظیم در دنیای تجارت به وجود آورد. فروش بیت کوین معمولا به چند روش مختلف صورت می‌گیرد که یکی از این روش‌ها فروش بیت کوین به صورت آنلاین است. این روش برای فروش بیت کوین شایع‌تر است به این صورت که برای فروش بیت کوین ها  در صرافی های آنلاین ثبت نام کنید. باز هم نیاز به تایید هویت است ولی نه به اندازه تایید هویت برای معاملات مستقیم. در این روش می توانید با ارزهای سنتی یا حتی دیگر ارزهای دیجیتال بیت کوین  را مبادله کنید. صرافی نقش مهمی در دنیای ارز دیجیتال ایفا می‌کند، بد نیست اطلاعی در مورد اولین صرافی بیت کوین داشته باشیم و اینکه آیا این صرافی هنوز پابرجاست یا خیر.

 

اولین صرافی آنلاین بیت کوین

در اولین سال پیدایش بیت کوین تقریبا هیچ صرافی برای تبدیل فیات به بیت کوین یا بالعکس وجود نداشت. این نیاز ضروری در دنیای ارزهای دیجیتال اولین بار توسط جد مک کلب (Jed McCaleb) احساس شد و او دامنه‌ای به نام « mtgox.com » را به اولین صرافی بیت کوین با نام « Mt. Gox » تبدیل کرد. صرافی در دنیای رمزنگاری حکم یک جادو را دارد، در واقع شبیه به یک پلتفرم بازی است که سرمایه گذاران مانند بازیکنان یک بازی با کارت‌ها که همان سهام‌ها بودند به تجارت می‌پردازند. این صرافی در ژوئیه سال ۲۰۱۰ راه اندازی و خیلی سریع به یکی از بزرگترین صرافی‌ های فروش بیت کوین تبدیل شد اما در همین اوج محبوبیت شکست را تجربه کرد. از همین رو مک کلاب (McCaleb) ناچار شد سایت خود را به مارک کارپلس (Mark Karpelès)  که یک دولوپر (توسعه دهنده) فرانسوی بود و در ژاپن زندگی می‌کرد بفروشد.

در حقیقت مشکل از آنجایی شروع شد که در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ پی برده شد که هکری از کامپیوتر حسابرس صرافی Mt Gox مقدار زیادی بیت کوین به حساب خودش منتقل کرده است. این کار باعث می‌شود که قیمت بیت کوین به یک سنت سقوط کند زیرا او از پلتفرم برای ایجاد یک دستور « درخواست » در هر قیمت استفاده می‌کرده تا آنها را بفروشد. این صرافی به مدت یک هفته پس از این ماجرا برای تحقیقات قانونی بسته و چندین پرونده شکایت از آن بایگانی شد که برخی از آنها همچنان مورد بحث قرار می‌گیرد.  در سال ۲۰۱۳  برخی بررسی‌ها و تحقیقات توسط سازمان‌های دولتی مختلف آمریکا صورت گرفت که تا پایان آن، بسیاری از سرمایه‌ها با تاخیر به دست مشتری‌ها رسید. این شرکت  بیان کرد علت این تاخیری مشکلات به وجود آمده در سیستم بانکی بوده است. با این حال، تا سال ۲۱۰۴، صرافی Mt Gox 70 درصد تراکنش های بیت کوین را اداره می‌کرد.

در فوریه سال ۲۱۰۴، این صرافی تمام معاملات را پس از اینکه معلوم شد ۷۴۴ هزار و ۴۰۸ بیت کوین در یک سرقت دزدیده شده است متوقف کرد که بعد علت ورشکستگی غارت هکرها گزارش شد و بسیاری از پرونده‌های مشتریانی که خاستار بازگشت پول‌هایشان بودند هنوز بازمانده است.

وجه بیت کوین از زمانی که داستان کیف پولی به نام جاده ابریشم (Silk Road) که یک بازار سیاه آنلاین است که در آن معاملات دارو و پولشویی رخ می‌داد و پس از دستگیری عوامل آن فعالیت این سایت نیز متوقف شد از بین رفت. این بازار سیاه که در سال ۲۰۱۱ در دارک وب راه اندازی شد با استفاده از تراکنش‌های ناشناس و بیت کوین کالاهایی که عمدتا قاچاق بودند به فروش می‌رساند. شهرت بیت کوین پس از آنکه اف بی آی (FBI) سایت جاده ابریشم را در سال ۲۰۱۳ متوقف کرد لکه دار و ۲۶ هزار بیت کوین از موسس آن (Ross Ulbricht ) ضبط شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location