video thumb

راه اندازی ارز دیجیتال پکسوس با پشتوانه طلا در سال جاری!

چاد کاسکاریلا (Chad Cascarilla)، مدیرعامل شرکت پکسوس (Paxos) در مصاحبه ای با Fortune’s Balancing the Ledger روز گذشته عنوان کرد که توکن دیجیتال پکسوس با پشتیبانی از فلزات گرانبها به طور قطع در سال جاری راه اندازی خواهد شد.

در طول این مصاحبه، کاسکاریلا در پاسخ به این پرسش که آیا پکسوس در حال کار بر روی یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلاست، عنوان کرد که این چیزی است که ما قطعا امسال متوجه خواهیم شد. وی افزود: ما در مورد مفهوم توانایی کسب یک کالای اقتصادی هیجان زده هستیم و من فکر می کنم فلزات گرانبها نمونه واضحی از این نوع کالاها هستند، و احتمالا طلا واضح ترین نوع بوده و می توان آن را توکن سازی نمود.

به منظور پیاده سازی این مفهوم، پکسوس باید اطمینان تضمین کند که مقدار موجودی آن در دنیای واقعی برابر با میزان ثبت شده در بلاک چین می باشد. کاسکاریلا عنوان کرد:

برای قرار دادن چیزی در بلاک چین، شما باید اطمینان حاصل کنید که میزان موجودی مناسبی در دنیای واقعی در مقایسه با آنچه در بلاک چین وجود دارد، با خود دارید. چگونگی معامله‌ای که با توکن طلا انجام می‌دهید این گونه است که چه میزان از طلایی که دارید با چه مقدار توکن طلایی که در دست داد و ستد دارید، برابری می‌کند.

کاسکاریلا گفت که وضعیت شرکت به عنوان یک موسسه مالی اجازه می دهد تا این شرکت با استفاده از سیستم بانکداری مطمئن شود که دارایی های پشتیبانی شده توسط شرکت در دنیای واقعی با تعداد دارایی های موجود در بلاک چین مطابقت داشته باشد. در حالی که پکسوس قصد دارد تا ارز دیجیتال خودش را با پشتیانی یک فلز گرانبها در سال جاری راه‌اندازی کند، کاسکاریلا عنوان کرد که هنوز تاریخ دقیق این موضوع مشخص نشده است.

کاسکاریلا در مورد ارز پکسوس استاندارد (PAX)، ارز دیجیتال باثبات مبتنی بر اتریوم (ETH) پشتیبانی شده با نرخ برابری ۱ به ۱ با دلار آمریکا که سپتامبر گذشته راه‌اندازی شد، اظهار داشت که این ارز دیجیتال باثبات با سایر ارزهای دیجیتال باثبات متفاوت است، به این دلیل که این ارز دیجیتال بسیار دقیق مورد بررسی قرار گرفته، در سطح بالایی تنظیم شده و توسط اداره خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) نیز مورد پذیرش قرار گرفته است و همچنین، نسبتا قابلیت نقد شوندگی دارد.

در ابتدا، شرکت پکسوس فعالیت خود را در سال ۲۰۱۲ به عنوان صرافی بیت کوین به نام ایت‌ بیت (itBit) آغاز کرد و بعدها به شرکت پکسوس بلاک چین محور، تغییر نام داد. پکسوس در ایالت نیویورک، دارای منشور اعتماد شرکتی است که سبب شده تا امتیازاتی مشابه با بانک از جمله توانایی نگهداری از دارایی‌های مالی پذیرفته‌ شده، به آن تعلق پیدا کند. در ماه می گذشته، پکسوس گزارش داد که به منظور تقویت عملیات خود بالغ بر ۶۵ میلیون دلار از سرمایه گذاران جمع آوردی کرده است.

کوین تلگراف در ماه دسامبر گذشته گزارش داد که ارزش حجم تراکنش های ارز دیجیتال پکس (PAX) بیش از ۵ میلیارد دلار است. در آن زمان، ارزش تراکنش های این ارز دیجیتال ۵،۲۴۵،۹۵۸،۱۲۴٫۶۵ دلار بود و ارزش بازار آن بیش از ۱۷۴ میلیون دلار بود (در زمان نگارش این مقاله به ۱۱۳ دلار کاهش پیدا کرده است)، و همچنین این موسسه اعتباری بیش از ۱۳۶ میلیون دلار را بازپرداخت کرده است.