video thumb

تام لی: روند حرکت بازار ارزهای دیجیتال تغییر خواهد کرد

توماس لی(Thomas Lee) یکی از بنیانگذاران شرکت خدمات مشاوره‌ ای Fundstrat Global Advisors اخیرا سنت پیش‌ بینی قیمت بیت کوین (BTC) را شکست و اعلام کرد که از نظر وی روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال طی شش ماه آینده آغاز خواهد شد.

لی که به عنوان یکی از طرفداران سرسخت بیت کوین شناخته می شود، در ماه دسامبر اعلام کرده بود که دیگر هیچ گونه پیش‌ بینی در رابطه با تغییرات قیمت بیت‌ کوین ارائه نخواهد کرد، اما وی در جدیدترین مصاحبه‌ی خود عنوان کرده است که احتمالا در ماه آگوست روند حرکت بازار تغییر خواهد کرد.

لی عنوان کرد: من فکر می کنم که به طور میانگین طی ۲۰۰ روز آینده شاهد این تغییر روند خواهیم بود. وی ادامه داد:

اگر قیمت بیت کوین بیش از ۴ هزار دلار باقی بماند، می‌تواند طی ۲۰۰ روز آینده و در ماه آگوست از متوسط تغییرات قیمت عبور کند، بنابراین من فکر می‌کنم برای اینکه از نظر فنی بیت ‌کوین بتواند به بازار صعودی بازگردد به پنج تا شش ماه زمان لازم است.

لی با اشاره به هارد فورک پر جر و بحث بیت‌ کوین کش (BCH) در اواسط ماه نوامبر بیان کرد که «من فکر می‌کنم خساراتی که واقعا باید برطرف شود مربوط به سقوط از قیمت ۶ هزار دلار به ۳۱۰۰ دلار است.» وی ادامه داد:

“من فکر می کنم این سقوط قیمت واقعا اعتماد سرمایه گذاران و پویش بازار ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار داد.”

همانطور که اخیرا گزارش شده است، بیت کوین با افزایش متوسط روزانه حدود ۰٫۵ درصد از ماه فوریه شروع به بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران کرده است. لازم به ذکراست که این مقدار در ماه جاری کاهش یافته و به ۰٫۲ درصد در روز رسیده است که باعث شده تا برخی فکر کنند که وقوع یک روند نزولی و یک بازار خرسی جدید قریب الوقوع است.

بعد از آنکه بیت کوین در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷، در بالاترین سطح خود یعنی حدود ۲۰،۰۰۰ قرار داشت، هم اکنون در طولانی ترین بازار خرسی خود قرار دارد و اکنون به قیمت حدود ۳۱۰۰ دلار رسیده است.

در ماه دسامبر، تون ویز (Tone Vays) تحلیلگر بازار پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین قبل از پایان بازار خرسی به حدود ۱۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند.