video thumb

سپرده گذاری بیت فینکس در شرکت فیات متوقف شد

شرکت بزرگ ارزهای دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) از توقف موقت سپرده گذاری در سهام کابل و سیم سازی فیات با ارز‌‌های رسمی دلار، یورو، ین و پوند خبر داد.

به گزارش ارزجو ، در حالیکه این شرکت هیچ گونه دلیلی برای چرایی اتخاذ این تصمیم خود ارائه نکرده اما گفته می شود فرآیند سپرده گذاری نهایتا ظرف مدت یک هفته آینده مجددا از سر گرفته خواهد شد.

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

شایعات حاکی از آن است که دلیل این اقدام این شرکت مشکلاتی بوده که در زمینه انجام امور بانکی برای این شرکت رخ داده است. در خبرهای منتشر شده در این خصوص آورده شده که مشکلات موجود بر سر راه بیت فینکس همچنان ادامه داشته و این شرکت برای انجام مبادلات مالی خود با شرکت کابل و سیم سازی فیات دچار دشواری است؛ موضوعی که به یکی از مشکلات رایج در انجام مبادلات بانکی با عمده شرکت های بزرگ ارائه دهنده ارز‌‌های دیجیتال بدل شده است.

ظاهرا منشاء این موضوع در «نوبل بانک» پورتوریکو به عنوان شریک تجاری بیت فینکس در امور بانکی است باز می گردد که برای فروش ارز‌‌های بیت فینکس و شرکت زیر مجموعه آن یعنی «تثر» (Tether) با مشکل مواجه شده است؛ موضوعی که طی بیانیه‌‌ای رسمی از سوی نوبل بانک منتشر شده است.

بسیاری از فعالان حوزه ارز‌‌های دیجیتال معتقدند بهتر است بیت فینکس برای حل این مشکل به سمت انعقاد قرارداد با بانک HSBC و گشودن یک حساب شخصی تحت عنوان «راه حل های تجارت جهانی» اقدام نماید؛ مساله‌‌ای که بیت فینکس هنوز پاسخ رسمی به آن نداده و تاکید مسئولین این شرکت همچنان بر این است که کلیه مشکلات ایجاد شده میان آنها و نوبل بانک تاثیری بر عملکرد، بقا و توان پرداخت بیت فینکس نخواهد داشت.

بر اساس گزارش‌‌های منتشر شده مشکلات مبادلات بانکی بیت فینکس نخست از آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد. یعنی زمانی که موسسه اعتباری «ولز فارگو» آمریکا از ارائه خدمات بانکی به این شرکت خودداری کرد؛ مساله‌‌ای که نهایتا منجر به شکایت این شرکت علیه این موسسه اعتباری شد.

گفتنی است بیت فینکس در حال حاضر چهارمین ارز بزرگ دیجیتال جهان به حساب می آید که مبادلات انجام شده بر روی پلتفرم آن روزانه ۱۵۴ درصد رشد را به ثبت رسانده و متوسط مبادلات انجام شده مالی بر بستر آن به بیش از ۶۳۳ میلیون دلار در روز می‌‌رسد.