video thumb

ورود تکنولوژی بلاک چین به بازی‌های بیلیارد

برای چشمان غیر آشنا، معمولا زمانی که صحبت از بیلیارد می‌شود آن را تنها یک بازی نسبتا ساده تصور می‌کنند. اما بازیکنان و داورها می‌توانند شهادت دهند که سیستم امتیازدهی این بازی و قوانینش بسیار سخت و پیچیده هستند و حفظ کردن آنها کاری مشکل است. در هیچ جایی ثابت نشده است مانند لیگ‌های بیلیارد کره جنوبی این قضیه امتیازدهی واقعی تر باشد. در حقیقت اینکار با داوران فردی که اغلب برای تشخیص نتیجه رقابت های مهم از حدس و گمان استفاده می‌کنند انجام می‌شود.

از آنجایی که مسابقات این بازی خود را برای اولین لیگ حرفه‌ایشان در ماه ژوئن امسال آماده می‌کنند، فدراسیون بیلیارد کره قصد دارد در اقدامی بسیار جدید از تکنولوژی بلاک چین برای حل مسائل در  این بازی استفاده کند.

این فدراسیون قراردادی با انجمن خدمات عومی بلاک چین آسیا به عنوان ارائه دهنده خانگی بلاک چین نوشته است که به موجب آن این امکان را به وجود می‌آورد تا کتاب قوانین و سیستم‌های امتیازدهی ضد تحریف  روی پلتفرم بلاک چین ایجاد می‌شود که قابل ذخیره و به روز رسانی هستند. فدراسیون این بازی در کره جنوبی بیان می‌کند این کار می‌تواند یک مزیت شگفت انگیز برای داوران و بازیکنان آماتور لیگ داشته باشد.

همچنین اعلام داشته است که آشفتگی گسترده در مورد امتیازدهی و قوانین بزرگ‌ترین مانع برای توسعه این بازی در کره جنوبی است. علارغم اینکه گفته می‌شود بیلیارد در کشورهای آسیای شرقی از محبوبیت روزافزون برخوردار است. سال گذشته گزارش شد که بودجه فدراسیون بیلیارد کره دو برابر شده و ستاره اسبق بیلیارد کیم سانگ هو (Kim Sang-ho) به عنوان مشاور بیلیارد انتخاب شده است. کیم در مصاحبه‌ای بیان کرد که مدیریت اطلاعاتی بیلیارد از لحاظ بازیکنان و رقابت‌های فردی دچار ضعف است و امیدوار است پلتفرم مبنی بر بلاک چین بتواند این اطلاعات را مدیریت و شفاف سازی کند.

ماه گذشته، یک شرکت بلاک چین به نام « BetStore 9» عنوان اولین شرکت فین تک (fintech) یا فناوری مالی را گرفت و برای حمایت از رقابت‌های بین المللی این بازی که در کره جنوبی برگزار می‌شود انتخاب شد.