video thumb

صرافی ارزهای دیجیتال Coinbene اعلام کرد که در حال تعمیر است، اما کاربران گمان می کنند که این صرافی هک شده است!

صرافی ارزهای دیجیتال Coinbene که به واسطه حجم معاملاتش در رتبه ۱۶ کوین مارکت کپ قرار دارد، اعلام کرده است که در روز سه شنبه ۲۶ مارس در معرض بروزرسانی و ارتقاء قرار داشته است. این صرافی این اعلامیه را به این دلیل منتشر کرده که شایعاتی مبنی بر هک شدن این صرافی وجود دارد.

این صرافی در حساب رسمی توئیتر خود نسبت به کاربری با نام مستعار Crypto James که مدعی است، سپرده هایش در این صرافی هک شده است، واکنش نشان داد. گفتنی است که این کاربر مدعی شده است که سپرده هایش در عرض یک ساعت از طریق این صرافی به سرقت رفته است، چرا که این صرافی از قبل اعلام نکرده بود که در حال تعمیر است.

Coinbene در توئیتر خود نسبت به این ادعا، چنین واکنش نشان داد:

Coinbene به منظور بهبود فرآیند خود در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۱۹، در حال تعمیر کیف پول این پلتفرم بوده است و در طول تعمیر، انجام عملیاتی نظیر سپرده گذاری، برداشت و انجام معاملات صورت پذیر نخواهد بود.

Coinbene در توئیت دیگری افزود که زمان تکمیل این تعمیر به طور جداگانه اعلام می گردد. این صرافی عنوان کرد که کلیه عملیات ها اعم از سپرده گذاری و برداشت از حساب پس از اتمام این دوره به طور خودکار تکمیل می شود.

با این حال، برخی از کارکنان این صرافی عنوان می کنند که این تعمیر در واقع پوششی برای مخفی کردن حمله هکرهاست که در طی این حمله ۴۰ میلیون دلار از دارایی های این صرافی به سرقت رفته است. نیک ساپونارو (Nick Saponaro)، مدیر ارشد فناوری اطلاعات استارت آپ بلاک چینی Diviproject، در پیامی در توئیتر نوشت که حجم بالای تراکنش های انجام شده در این پلتفرم می تواند شاهد این مدعا باشد.

استفان موریسون (Stephen Morrison)، یکی از کاربران توئیتر، در پاسخ به توئیت ساپونارو عنوان کرد: چنین به نظر می رسد که این وجوه به یک کیف پول سرد انتقال یافته اند.

نیک اشترینگارد (Nick Schteringard) از رسانه ارزهای دیجیتال روسی Forklog نیز در پیامی در توئیتر خود عنوان کرد: “فعالیت عجیب در Coinbene”. اشترینگارد به کاربراني اشاره کرد که مدعی هستند، کیف پول هایش با استفاده از دو آدرس هک شده است. وی همچنین عنوان کرد که بخش بزرگی از این تراکنش ها با استفاده از مکسی ماین کوین (MXM) انجام شده است. وی افزود: در ماه جاری MXM توانسته که سود بیش از ۷۰۰ درصدی را به دست آورد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در تاریخ ۱۹ مارس، گزارشی در مورد صرافی های ارزهای دیجیتال که به وسیله مدیریت دارایی بیت وایز ایجاد شده اند، منتشر کرد. در این گزارش، کارشناسان ادعا کردند که ۹۵ درصد از حجم معاملات بیت کوین که توسط صرافی های ارزهای دیجیتال گزارش شده اند، جعلی و ساختگی است.

در گزارش بیت وایز کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، نام صرافی Coinbene به عنوان بزرگ ترین صرافی بیت کوین در جهان با انجام حجم معاملات ۴۸۰ میلیون دلاری در روز ذکر شده است. نویسندگان بر این باورند که فعالیت این صرافی مشکوک به نظر می رسد، چراکه مراحل زمانی انجام معاملات در این صرافی اغلب با هم مطابقت دارند و میزان خرید و فروش در این صرافی نیز تقریبا مشابه است.