video thumb

دلایل افزایش ارزش بیت کوین چیست و آیا واقعی است؟

با توجه به آمار و ارقامی که بدست آمده است متوجه شده ایم که ارزش بیت کوین در سیزدهم فروردین سال جاری در برخی از بازارها از مرز ۵۲۰۰ دلار رد شده است و میانگین قیمت جهانی بیت کوین به بالای ۴۸۰۰ دلار رسیده است. با توجه به این آمار و ارقام سرمایه گذاران و تحلیل گران اقتصادی معتقد هستند که ارزش بیت کوین در سال جاری نیز افزایش پیدا خواهد کرد و برای این ادعا خود پنج دلیل دارند که در این مطلب قصد داریم تا این پنج دلیل را برای شما عزیزان عنوان کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

حرکت فنی

با توجه به گزارشی که CNN در هفته گذشته منتشر کرد، ادعا کرد که با توجه به ثابت ماندن ارزش بیت کوین بخاطر هدف افزایش قیمت آن بسیار ضروری است و بعد از تمام شدن این  زمان قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرد و به ۴۵۰۰ دلار رسید. درست بعد از این اتفاق فروش ۸۰ میلیون دلاری بیت کوین انجام شد و قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری باصرافی  BitMEX و همین اتفاقات باعث افزایش و سیرصعودی ارزش بیت کوین شد. به همین دلیل ثابت ماندن قیمت ۴۲۰۰ دلاری ارز دیجیتالی حرکتی کاملا فنی  بود تا باعث افزایش قیمت بیت کوین شود.

افزایش حجم و علاقمندی

بعد از افزایش ۱۹ در صدی قیمت بیت کوین باعث شد تا بیت کوین به بالاترین حد مقدار خود رسید و این افزایش قیمت باعث شد تا تقاضا افزایش پیدا کند و این افزایش تقاضا باعث اختلال در سرور شد و باعث شد تا برخی از سرمایه گذاران نتوانند معاملاتشان را ثبت کنند. با توجه به این موارد افزایش این حجم از معمالات نشان دهنده علاقه سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال است و بازار ارزی رو به بهبود است.

تاثیر بانک ها و شرکت ها و موسسه های ارزی

علاوه بر این که بانک ها و اقتصاد دان ها و تحلیل گران اقتصادی از افزایش ۱۹ درصدی بیت کوین صحبت می کنند باعث شده تا افراد غیر فعال در بازار هم درباره این افزایش ۱۹ درصدی بیت کوین صحبت کنند و به بیت کوین و ارزهای دیجیتالی علاقمند بشوند. البته تا قبل از افزایش بیت کوین خیلی از سرمایه گذاران نگران این مورد بودند که بیت کوین رکود کند. البته اقدامات مهم موسساتی به مانند ICE و نزدک تاثیر زیادی در افزایش قیمت بیت کوین داشته است.

تنها افزایش بیت کوین

با توجه به گزارشاتی که به دست ما رسیده است در دو ماه گذشته دارایی های رمز نگاری به مانند لایت کوین و کاردانو و آنتولوژی بین ۳۰ تا ۱۰۰درصد افزایش پیدا کرد. افراد حرفه ایی در بازار و تحلیل گران متعقد هستند که افزایش این دارایی رمز نگار ها باعث شده است تا ارزش بیت کوین افزایش پیدا کند و رکود نکند.

توسعه صنعت

علاوه بر این که ارزش بیت کوین افزایش پیدا کرد صنعت رمزارزها هم افزایش پیدا کرد و ارتقا چشم گیری داشته به گونه ای که در دنیای تجارت نیز پذیرفته شده است. به طوری که یکی از هتل های بزرگ سوسیسی پرداخت از طریق رمزارز ها را برای مشتریانش امکان پذیر کرده است.