video thumb

اپرا، مرورگر جدید خود را که به کیف پول ارزهای دیجیتال مجهز شده است، راه‌اندازی کرد

اپرا به طور رسمی، نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر جدید خود را که به کیف پول ارزهای دیجیتال مجهز شده است، راه‌اندازی کرد. اپرا اعلام کرد: این مرورگر، که نام Reborn 3 نام دارد، برای سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس در دسترس می باشد. این نرم‌ افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا با برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) مبتنی بر بلاک چین وب نسل سوم (Web 3)، به جستجو پرداخته و تعامل داشته باشند. همچنین شرکت این مرورگر عنوان کرد که کاربران قادر خواهند بود تا بدون نیاز به افزونه‌ای مانند متامسک (Metamask)، تراکنش ها ی خود را ارسال کنند.

شرکت اپرا اظهار داشت: برای افزایش امنیت، کیف پول مرورگر Reborn 3 با مرورگر اندروید اپرا که در ماه دسامبر گذشته راه‌اندازی شد، همگام سازی شده است.

این شرکت گفت: این امر بدین معناست که کلید کیف پول‌ کاربران، هرگز از تلفن‌های هوشمند آنها خارج نخواهد شد. در عمل، کاربران هر زمان که نیاز به احراز هویت خودشان در یک وب‌سایت وب ۳ و یا امضای یک تراکنش در بلاک چین داشته باشند، یک پیغام در تلفن‌ همراه خود دریافت خواهند کرد. آنها می‌توانند به همان روشی که قفل تلفن همراه خود را باز می کنند، به عنوان مثال از طریق شناسایی چهره یا اثر انگشت، این پیغام را نیز تائید کنند.

همچنین اپرا اعلام کرده است که قصد دارد تا به زودی این قابلیت را به مرورگر نسخه‌ی iOS خود که اپرا تاچ (Opera Touch) نام دارد نیز اضافه کند.

همچنین گفتنی است که اپرا، این شرکت نروژی، برای اولین بار در ماه جولای سال گذشته، از توسعه‌ی مرورگر اندرویدی وب ۳ خود خبر داد. این مرورگر در حال حاضر، از اتر و دیگر توکن‌هایی که از استاندارد ERC-20 اتریوم استفاده می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. مجموعه ارزهای دیجیتال که تحت استاندارد ERC-721 ساخته شده‌اند، مانند کریپتوکیتیز (CryptoKitties) نیز پشتیبانی می‌شوند.

در اوایل سال جاری، اپرا با همکاری شرکت کارگزاری ارزهای دیجیتال به نام سافلو (Safello) به کاربران اندرویدی خود اجازه داد تا بتوانند ارز دیجیتال اتر را به طور مستقیم از طریق کیف پول مبتنی بر مرورگر خریداری کنند.