video thumb

تلاش فرانسه برای متقاعد کردن اتحادیه اروپا به پذیرش مقررات ارزهای دیجیتال خود

بنا به گزارش رویترز، فرانسه در تلاش است تا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را متقاعد کند که مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال خود را مشابه قوانین این کشور اتخاذ کنند.

برونو لومر (Bruno Le Maire)، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه عنوان کرد که فرانسه، سایر کشورهای اتحادیه اروپا را تشویق خواهد کرد تا مقررات ارز دیجیتالی مشابه مقرراتی که این کشور در هفته گذشته تصویب کرده است را اتخاذ کنند. بر اساس گزارشات، هدف از تصویب این قوانین، جذب عرضه کنندگان و معامله‌ گران ارزهای دیجیتال به فرانسه از طریق به رسمیت شناختن آنها و در عوض دریافت مالیات از سودی است که به دست می‌ آورند.

بر اساس این مقررات تازه اتخاذ شده، اپراتورهای ارز دیجیتال باید برای دریافت گواهینامه‌ ای درخواست دهند که مسئولین را قادر می‌ سازد تا بدانند چه کسی پشت انتشار و عرضه یک سکه جدید و یا یک پلتفرم معاملاتی قرار دارد و همچنین بر برنامه‌ های تجاری و برنامه‌ های مبارزه با پولشویی نظارت کنند.
لومر عنوان کرد که من به شرکای اروپایی خود پیشنهاد می دهم که یک چارچوب نظارتی را در مورد دارایی های دیجیتال که الهام بخش تجربه فرانسه است، ایجاد کنیم. مدل ما درست است.

همچنین هفته گذشته، مجلس ملی فرانسه لایحه ای را تصویب کرد که هدف آن تحریک توسعه کسب و کار محلی، از جمله هدایت پس انداز افراد به سوی کسب و کار است. به موجب این گزارش، این قانون با عنوان برنامه اقدام برای رشد و تحول اقتصادی (Pacte) شناخته شده است و به ارائه کنندگان بیمه در فرانسه اجازه می دهد که بدون هیچ گونه محدودیتی در میزان سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

طی ماه گذشته، مجلس فدرال، هیئت قانون‌ گذاری دولت سوئیس، طرحی مبنی بر آموزش شورای فدرال جهت پذیرش قوانین موجود برای قانون‌ گذاری ارزهای دیجیتال به تصویب رساند. هدف از این طرح توقف شکاف‌ های ایجاد شده در حفاظت از کاربران ارزهای دیجیتال در برابر فعالیت‌ های غیرقانونی مثل اخاذی و پولشویی می باشد.

در ماه ژانویه، مرجع بانکداری اروپا (EBA) انجام تحقیقات و پژوهش‌ های بیشتری را در زمینه ارز دیجیتال توصیه کرد و چندین اقدام در این رابطه در سال ۲۰۱۹ انجام خواهد داد. EBA اعلام کرد که قصد دارد به منظور کمک به مقامات کشورهای عضو این اتحادیه، فعالیت‌های مالی را به صورت یکنواخت‌ تری گزارش دهد. این سازمان همچنین بر نیاز به شفافیت و هشدارهای عمومی مناسب در مورد با خطرات عرصه ارزهای دیجیتال تاکید کرد.