video thumb

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه: فناوری بلاک چین برای دولت این کشور یک اولویت است

برونو لومر (Bruno Le Maire)، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرده که فناوری بلاک چین برای دولت این کشور یک اولویت است. لومر این سخنان خود را در طول مصاحبه با خبرگزاری کسب و کار و اقتصاد فرانسه و پیش از همایش هفته بلاک چین پاریس بیان کرد.

لومر برای اثبات تعهد دولت فرانسه نسبت به این صنعت جدید، از سرمایه‌ گذاری ۴٫۵ میلیارد یورویی (معادل تقریبی ۵ میلیارد دلار) در نوآوری‌ های موفقیت‌ آمیز (از جمله بلاک‌چین) در جهت مقابله با تسلط فناوری چین و آمریکا خبر داد.

علاوه بر تامین بودجه، وی در رابطه با پیشرفت‌ های قانون گذاری مرتبط با فناوری بلاک ‌چین تحت قانون PACTE که توسط شورای ملی فرانسه تصویب شد، صحبت کرد.

همچنین گفتنی است که لومر طی مصاحبه ای، این لایحه‌ را به عنوان یک چاچوب حقوقی بی‌ نظیر و جذاب برای صادرکنندگان توکن‌ ها و ارائه دهندگان خدمات دارایی‌ های دیجیتال توصیف کرد.

لومر با توجه به چشم انداز دستور کار دولت فرانسه در سال ۲۰۱۹ گفت: دولت فرانسه، مناطق جدیدی را برای خط مشی خود در این زمینه مشخص کرده است. این خط مشی ها عبارتند از: اجرای فناوری بلاک چین در بخش های صنعتی فرانسه، تأمین بودجه برای پروژه های نوآورانه بلاک چین و حمایت از این پروژه ها در زمینه مسائل قانونی و نظارتی.

لومر عنوان کرد که سیستم جدید مالیات بر ارزهای دیجیتال در فرانسه یک چارچوب حسابداری قوی و شفاف برای این بخش ارائه می‌ دهد. همانطور که در دسامبر ۲۰۱۸ گزارش شده است، قانون‌ گذاران این کشور، ارائه‌ی اصلاحات در لایحه‌ی مالی ۲۰۱۹ فرانسه که موجب «کاهش میزان مالیات بر کاربران صنعت ارزهای دیجیتال» می‌شد را رد کرده‌اند.

وی همچنین در چشم‌ انداز مثبت خود به کاهش شدید عرضه اولیه سکه (ICO) پرداخت و عنوان کرد که این امر برای سلامت صنعت ارزهای دیجیتال ضروری است و این رکود، باعث کم شدن مزایا و پتانسیل‌ های ارائه شده توسط این روش جدید تامین سرمایه‌ نمی شود.

وی در رابطه با چشم‌ انداز ارزهای دیجیتالی ارائه شده توسط بانک‌ های مرکزی (CBDCs) و عدم تقابل آنها با سیستم‌ مالی نیز صحبت کرد و گفت که از نظر وی، چنین پروژه‌ ای در کوتاه مدت به نتیجه نمی رسد و با توجه به دسترسی عمومی به آن‌ ممکن است مسائل قانونی و فنی این مورد همچنان حل نشده باقی بمانند.

وی بر ضرورت وجود پروتکل‌ های بلاک‌ چین برای رسیدن به تکامل مکانیزم‌ های کارآمد‌تر و محافظت از سیستم‌ مالی در برابر خطرات مربوط به پولشویی به واسطه‌ی ارزهای دیجیتال نیز تاکید کرد.

همانطور که قبلا گزارش شده است، مناظره‌ها و مباحث اخیر مربوط به قانون‌ گذاری ارزهای دیجیتال در کشور فرانسه سبب شد که رئیس کمیته‌ی امور مالی مجلس این کشور از ممنوعیت ارزهای دیجیتال ناشناس مانند مونرو (XMR) و زدکش (ZEC) حمایت کند.