video thumb

افزایش ۹۰ درصدی حملات باج افزارها در سه ماهه اول سال جاری!

به گفته شرکتی که غرامت قربانیان حملات باج افزاری ارزهای دیجیتال را پرداخت می کند، میانگین غرامت های پرداخت شده به قربانیان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

طبق گزارش سه ماهه شرکت Coveware، میانگین غرامت پرداخت شده در سه ماهه چهارم سال گذشته، برابر ۶۷۳۳ دلار بود که با یک افزایش ۸۹ درصدی به ۱۲۷۶۲ دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ رسیده است.

بر اساس گفته‌ی این شرکت، افزایش چشمگیر این میزان به علت رشد و شیوع سریع باج افزارهای گران مانند Ryuk، Bitpaymer و Iencrypt می باشد. این نوع باج افزارها عمدتا به صورت حملات هدفمند و با هدف قرار دادن سازمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از باج افزار Ryuk به گونه ای خاصی افزایش یافته است. در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ Dharma و Crysis به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار گرفته اند و Ryuk ، هم اکنون در جایگاه سوم قرار دارد. گفتنی است که این باج افزار در سه ماهه قبل در بین سه رتبه اول جایگاهی نداشت.

این گزارش می افزاید، Ryuk نسبت به سایر باج افزارها، نه تنها سازمان های بزرگ‌تری را هدف قرار می دهد، بلکه مطالبات بیشتری را نیز درخواست می کند. به عنوان مثالDharma به طور متوسط مبلغ ۹۷۴۲ دلار مطالبه می کند، در حالی که Ryuk به طور میانگین ۲۸۶۵۵۶ دلار را درخواست می کند.

شرکت Coveware می افزاید، بیت کوین همچنان محبوب ترین ارز دیجیتال است که توسط مهاجمانی که از باج افزارها استفاده می کنند، درخواست می شود. با این حال ارزهای دیجیتال با ویژگی حفظ حریم خصوصی مثل دش (dash)، در حدود ۲ درصد از مطالبات مهاجمان را تشکیل می دهد.