video thumb

ارائه لایحه جدید قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال به مجلس شیلی !

کوین‌تلگراف اسپانیایی در روز ۱۵ آوریل گزارش داد که فیلیپه لارین (Felipe Larrian) ، وزیر اقتصاد و دارایی شیلی، لایحه‌ای مبنی بر قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال و فین تک را به مجلس این کشور ارائه کرده است.

لاراین در طول اقامت اخیرش در ایالات متحده خاطرنشان کرد که الزامات معرفی شده توسط قانون جدید متناسب با کسب و کارها خواهد بود. وی توضیح داد که این قوانین، این مسئله را که شرکت های مختلف دارای مدل های مختلف کسب و کار بوده و خدمات مختلفی را ارائه می دهند و این خود دلالت بر خطرات مختلفی برای کاربران و بازار مالی دارد را در نظر خواهد گرفت.

یکی از رسانه‌های محلی با نام Ahora Noticias در گزارش خود عنوان کرد که از آن‌جایی‌ که سرعت پیشرفت فناوری بسیار زیاد است، مهم‌ترین جنبه این لایحه انعطاف‌پذیری آن است. بر اساس این گزارش، شیلی مقصد تعداد رو به رشدی از صرافی‌های ارز دیجیتالی است که در حال حاضر قانون‌گذاری نشده‌اند. علاوه بر این، لارین به مردم درباره‌ی خطرات این نوع سرمایه‌گذاری هشدار داد و گفت:

قانون‌گذاری این پلتفرم‌ها می‌تواند برخی خطرات مانند پول‌شویی و تامین مالی تروریسم را کاهش دهد و اطمینان قانونی‌ که با آن کار می‌کنند را افزایش دهد. ما می‌خواهیم به اندازه کافی در مقابل خطرات مرتبط با این نوع فعالیت‌ها مصون باشیم.

همانطور که کوین تلگراف اخیرا گزارش داده، بانک مرکزی شیلی عنوان کرده که ارزهای دیجیتال نمی توانند جایگزین پول های سنتی شوند.

همچنین در اوایل ماه جاری، دادگاه ضد انحصار شیلی با مجبور کردن بانک‌ها به باز نگه داشتن حساب صرافی‌های ارزهای دیجیتال، بار دیگر به حمایت از آنها پرداخت.