video thumb

درآمد ۵۰ هزار دلاری نویسندگان مقاله سفید ارزهای دیجیتال برای انجام هر سفارش!

طبق گزارش Decrypt investigation، نویسندگان مقاله سفید ارزهای دیجیتال برای انجام هر سفارش ۵۰ هزار دلار دریافت می‌کنند، اما نویسندگان غیر وابسته (freelancers) که در چنین پروژه‌هایی همکاری دارند، برخی از استارت آ‌پ ها را به گمراه کردن سرمایه گذاران متهم می کنند.

نویسندگان غیر وابسته ای که مقاله سفید پروژه‌ ها را می ‌نویسند در این بررسی ها عنوان کردند که تکمیل یک مقاله سفید می‌ تواند تا ۸ ماه طول بکشد و بین هزار تا ۵۰ هزار دلار هزینه در بر داشته باشد. در حالی که بیشتر فرصت‌ های کاری از طریق پلتفرم‌ هایی همانند LinkedIn و Upwork تعریف می‌ شوند. بسیاری از نویسندگان مقاله سفید که در این بررسی حضور داشتند، ادعا می‌کنند که آنها دائما در حال جعل و تحریف حقایق می باشند.

ادفمی یوسف ادگوک (Adefemi Yusuff Adegoke)، یکی از نویسندگان مقاله سفید خاطرنشان کرد که برخی از استارت ‌آپ‌ها برای جذب سرمایه‌ های گوناگونی که به‌ دست مدیران ارشد این پروژه‌ ها می‌ رسد، تقلب می‌ کنند. وی افزود:

پروژه‌ ای که می ‌تواند با بودجه‌ی ۱۸۰ هزار دلاری فعالیت کنند، ممکن است تا ۴۵۰ هزار دلار نیز سرمایه جذب کند و آنها کل مبلغی که در طول عرضه اولیه سکه(ICO) جمع‌آوری شده است را گزارش نمی‌ دهند.

ولادیمیر مالیشکین (Volodymyr Malyshkin)، نویسنده‌ی مقاله سفید اوکراینی اعلام کرد که از وی درخواست می‌ شود تا ارقام جعلی را در اسناد ذکر کند. وی همچنین مدعی است که بسیاری از کسب و کار‌ها درک درستی از بلاک چین ندارند و فقط می‌ خواهند با افزودن کلمات روز، سرمایه‌گذاران را جذب کنند. مالیشکین عنوان کرد که در برخی موارد، نویسندگان وظیفه‌ی ایجاد کل مدل های کسب و کار برای مشتریان خود را بر عهده دارند.

یک نویسنده‌ی ناشناس مقاله سفید در ایالات متحده افزود که نقض حقوق ناشر (کپی رایت) در این صنعت بسیار رایج است و مدیران استارت ‌آپ‌ ها به نویسندگان دستور می ‌دهند تا جزئیات تکنولوژی ثبت شده که حقوق آن متعلق به شرکت‌ های رقیب است را در مقاله سفید خود اضافه کنند.
Decrypt عنوان کرد: از سوی دیگر، بسیاری از مصاحبه شوندگان، اخیرا افزایش تقاضا برای نگارش مقاله سفید را گزارش کرده ‌اند که نشان می‌ دهد، رکود بازار ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است.

اتهامات تقلب در مقاله سفید در این صنعت مسئله جدیدی نیست. جوئی ژائو (Joey Zhou)، توسعه دهنده‌ی شبکه‌ی اتریوم در اکتبر سال گذشته ادعا کرد که مقاله سفید پترو(Petro) ارز دیجیتال ملی ونزوئلا، یک کپی آشکار از پروژه‌ی ارز دیجیتال دش (Dash) است.

در ماه ژانویه، سیمون موریس (Simon Morris)، مدیر سابق استراتژی در شرکت بیت‌ تورنت (BitTorrent)، پس از مخالفت با جاستین سان (Justin Sun)، مدیرعامل ترون (Tron) نسبت به ادعای سرقت ادبی در کد‌ها و مقاله سفید این پروژه، شرکت مذکور را ترک کرد. BreakerMag به نقل از جاستین سان عنوان کرد که ما به توافق رسیدیم که این اتفاق رخ نداده است و ما به حرکت خود ادامه می دهیم.

 

 

دانلود اپلیکیشن ارزجو در گوگل پلی:

دانلود اپلیکیشن ارزجو به صورت مستقیم:

دسترسی به فروشگاه ارزجو:

فروشگاه ارزجو