video thumb

طبق گزارش تحقیقاتی جدید بایننس، توکن ریپل (XRP) شرایط مختلفی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد!

گزارش تحقیقاتی جدید بایننس، همبستگی بین خوشه های ارزهای دیجیتال مختلف را بررسی و نتیجه گیری کرده است که توکن ریپل (XRP) شرایط مختلفی را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهد. هنگامی که صحبت از کاهش ریسک بر اساس عملکردهای گذشته بازار می‌ شود، متنوع سازی استراتژی موفقیت آمیزی نبوده است.

بخش تحقیقاتی بایننس هفته گذشته گزارشی منتشر کرد که همبستگی بین انواع مختلف ارزهای دیجیتال را با جزئیات مورد بررسی قرار داده است.

این گزارش نتیجه گیری کرده است که بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و اتریوم، دارای بالاترین همبستگی مثبت یا خوشه را از خود نشان داده‌اند. این همبستگی مثبت بدان معنا است که قیمت بیت کوین و اتریوم مطابق با روند بازار است. به این ترتیب که اگر قیمت ها افزایش یابند، سرمایه گذاران نیز در معرض سود و زیان مشابهی قرار می گیرند.

از سوی دیگر، ریپل در مقایسه با روندهای بیت کوین و اتریوم، همبستگی کمتری نشان داده است و در این گزارش به به عنوان متنوع ترین دارایی دیجیتال با ارزش بازار بیش از ۳ میلیارد دلار نامگذاری شد.

با این حال، گزارشات قبلی در مورد خطرات متنوع سازی ارزهای دیجیتال بیانگر این است که گسترش ریسک بین آلت کوین ها مانند ریپل، ایمن ترین استراتژی برای الگوبرداری از بازار بیت کوین نمی‌ باشد.

گفتنی است که تحقیق بایننس، یافته های دیگری را در خصوص رابطه بین ارزهای دیجیتال مختلف نیز عنوان کرد.

یک خوشه مجزا برای دارایی های زیر یافت شد:

اگرچه سایر ارزهای دیجیتال به دلیل لیست شدن یا نشدن در صرافی های خاص با نوسان قیمتی روبرو شدند که به آن “اثر بایننس” یا “اثر لیست کردن کوین بیس” می‌گویند.

برای مثال تزوس و دوج کوین دو دارایی ارزهای دیجیتال می‌باشند که در بایننس لیست نشده‌اند و هر کدام خوشه های کوچک خود را تشکیل دادند.

اگرچه در مورد کوین بیس، بعضی از دارایی های ارزهای دیجیتال که در این صرافی لیست شده بودند نیز گروه های خوشه ای خود را تشکیل دادند.

محققان بایننس بر روی ۳۰ ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار و قیمت معادل با دلار آمریکا متمرکز شدند، هرچند حجم معاملات واقعی ارزهای دیجیتال نیز باید مورد توجه قرار می گرفت.

استیبل کوین ها همراه با هرگونه دارایی مجازی که توسط سایر دارایی های فیزیکی یا دیجیتال پشتیبانی می‌شد، از این تحقیق حذف شدند.

در این تحقیق از میانگین نوسان ۳۰ روزه ارزش بازار ارزهای دیجیتال استفاده شد و ۳۰ ارز دیجیتال برتر بدون پشتیبانی برای این تحقیق انتخاب شدند. مدت زمان این تحقیق نیز از ۳۱ مارس ۲۰۱۸ الی ۳۱ مارس ۲۰۱۹ به طول انجامید. ( ریپل )

شکل زیر نشان دهنده ماتریس همبستگی بازگشت هفتگی سرمایه است.

مجموعه ای نهایی از خوشه ها نیز یافت شد. این تحقیق مشخص کرد که کوین های خصوصی خاصی نظیر دش و مونرو یک خوشه واحد تشکیل دادند.
با این حال، در تلاش برای جلوگیری از نتیجه گیری مطلق، این گزارش بیان کرد:

از سوی دیگر، اجرای خوشه بندی K-Means بر روی پروفایل های ریسک بازگشت هر دارایی دیجیتال به نتیجه معناداری منتهی نشد.

یکی از دلایل احتمالی این است که بازگشت یا سود و نوسان در خصوص نوسانات قیمت مورد نظر در تحقیق، به یکدیگر مربوط نیستند.

تیم بایننس خاطر نشان کرد که از زمان گزارش قبلی تاکنون، همبستگی کلی در بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته است که ممکن است به دلیل افزایش حجم معاملات استیبل کوین ها و همچنین افزایش جفت های معاملاتی در تمام بازارهای دارایی های دیجیتال باشد.

در اوایل هفته جاری سایت بیت کوینیست گزارش داد که شاخص سلطه بیت کوین در مقابل آلت کوین ها در سال ۲۰۱۹ به بالاترین سطح رسیده است، و شاخص های واقعی، این رقم را بیش از ۸۰ درصد عنوان می‌کنند. ( ریپل )