video thumb

تام لی: قیمت ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح تاریخی خود خواهد رسید!

تام لی، بنیان‌گذار شرکت تحقیقاتی Fundstrat، پیش‌ بینی کرده که قیمت ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح تاریخی خود خواهد رسید. وی این ادعای خود را چند روز پیش، در جریان گفتگو با CNBC عنوان کرد.

در این مصاحبه، تام لی پیش بینی کرد که حرکت صعودی بیت کوین هنوز تکمیل نشده و با توجه به ۱۱ نشانه‌ای که از لحاظ تاریخی تنها در یک بازار صعودی اتفاق می افتند، قیمت این ارز دیجیتال احتمالا تا سال ۲۰۲۰ به بالاترین میزان خود خواهد رسید. از این رو ، وی پیش‌ بینی قبلی خود را که در ابتدای ماه جاری عنوان کرد بود “به احتمال زیاد یک بازار صعودی در حال شروع شدن است” تکرار کرد.

تام لی توضیح داد که سه مورد از این ۱۱ نشانه یعنی بلاک چین، شاخص های فنی و حجم معاملات، نشان می دهند که زمستان ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است. در ماه ژانویه، تیم لی مشاهده کرد که حجم تراکنش‌ها در بلاک چین با یک نرخ سالیانه مثبت شده، در همین حال، نشانه دوم در ماه آوریل و زمانی که قیمت بیت کوین در بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بسته شد، پدیدار گشت.

نشانه‌ی سوم یعنی حجم معاملات، به کارگزارهای فرابورس مرتبط بود که از نظر چگونگی معاملات ارزهای دیجیتال توسط سرمایه گذاران نهادی اهمیت دارند. طبق گفته های تام لی، میزان فعالیت بر اساس تعداد مشتریان، حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش یافته است. وی عنوان کرد:

به نظر من در حال حاضر شاهد نشانه هایی از بهبود مبانی فنی و بنیادی هستیم و فعالیت واقعی به ویژه، از طرف دارندگان ارزهای دیجیتال مشاهده می شود، بنابراین من فکر می کنم که یک حرکت با انحراف معیار ۲٫۵، قیمت بیت کوین را به ۱۴٫۰۰۰ دلار می رساند. وی افزود: من نمی‌گویم که بیت کوین این مسیر را طی خواهد کرد، اما احتمال وقوع این چنین حرکتی وجود دارد.

در اوایل ماه آوریل، وی برای شاخص فلاکت بیت کوین یا BMI که از نظر لی بیانگر آگاه سازی سرمایه گذاران نسبت به قیمت و نوسانات قیمتی بیت‌ کوین است، عنوان کرد که تا به حال در دوران نزولی بیت‌ کوین چنین قیمتی مشاهده نشده و شاخص فلاکت بیت کوین اخیرا به بالاترین میزان خود از ماه ژوئن ۲۰۱۶ تا کنون رسیده است. به گفته تام لی این می تواند یک سیگنال ترکیبی باشد. با توجه به نظر تام لی، هنگامی که مقدار شاخص BMI، عددی بالاتر از ۶۷ را نشان دهد، به آن معنی است که بازار خرسی بیت کوین احتمالا در قیمت ۳۰۰۰ دلار به پایان رسیده است.

در ماه فوریه، شرکت Fundstrat چشم انداز خود را نسبت به بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد و بهبودهای تدریجی را توصیف کرد که به عنوان دلیل احتمالی حمایت بازار از سطوح قیمتی بالاتر برای ارزهای دیجیتال معرفی شده اند. علاوه بر آن، Fundstrat عنوان کرد که ممکن است علاقه کلی به عرصه‌ی ارزهای دیجیتال با تصمیم اخیر بایننس در پشتیبانی از کارت‌ های اعتباری برای خرید ارزهای دیجیتال و همچنین شایعه عرضه اولیه سهام شرکت های بزرگی مانند Bitfury و Bitmain تحریک شود.