video thumb

لابی ۴۲ میلیون دلاری کمپانی‌های بزرگ جهان برای حل مشکلات ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹

ارزجو: ۸۰ شرکت از جمله مستر کارد (Master Card)، کوین بیس (Coinbase) مبلغ ۴۲ میلیون دلار برای حل مشکلات ارزهای دیجیتال و فن‌آوری مالی فصل اول سال ۲۰۱۹ میلادی، لابی کرده‌اند.

سایت اخبار سیاسی رول کال (Roll Call) در ۳۰ آوریل گزارش داده است که حدود ۴۰ شرکت برای مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال، بیت کوین و بلاک چین در فصل اول ۲۰۱۹ میلادی ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ لابی کرده‌اند.

طبق اطلاعاتی که از کمیسیون فدرال جمع‌آوری شده، نشان می ‌دهد که حدود نیمی از ۸۰ شرکت در مورد ارزهای دیجیتال و موارد مربوط به آن لابی کرده اند و مجموع هزینه‌های لابی به بیش از ۴۲ میلیون دلار می ‌رسد.

بزرگ ‌ترین لابی کنندگان ارزهای دیجیتال در این میان، غول ‌هایی مانند شرکت ارنست (Ernst) و یانگ (Young) و اکسنچر (Accenture) بوده اند و بزرگ ‌ترین آنها، اتاق بازرگانی ایالات متحده بوده که ۱۶/۴ میلیون دلار برای فن‌آوری مالی به طور کلی لابی کرده است. سیستم پرداخت مستر کارد آلسو (MasterCardalso) هم ۷۲۰ هزار دلار برای مواردی مانند ارزهای دیجیتال، لابی کرده است.

مشاغل مربوط به صنعت ارزهای دیجیتال، مانند کوین سنتر (Coin Center) و شرکت کیف پول و بنگاه اقتصادی کوین بیس، هرکدام ۵۰ هزار دلار برای مواردی مانند قوانین محرمانه بانکداری، لابی کردند.

به طور کلی این شرکت‌ها به دنبال تأثیر گذاشتن بر روی قوانین موجود یا قوانین جدیدی هستند که ممکن است شرایط مشکل سازی برای فنّاوری‌ های جدید با تمرکز بر روی پروژه های قانون‌ گذاری ایجاد کنند.

برای مثال کارگروه دفاع از صنعت، انجمن بلاک چینی است که یک لایحه قانونی در اوهایو را هدف قرار داده تا بتواند ارزهای دیجیتال را از یوغ قوانین امنیتی کمیسیون ‌های مالی، رها کند.

کریستین اسمیت (Kristin Smith) مدیر بخش ‌های خارجی رول کال در این مورد می ‌گوید: «شاید این بزرگ ‌ترین تمرکز ما باشد و این شرایط برای چند ماه آینده به همین شکل باقی خواهد ماند.»

در دوره‌های قبلی نام ۳۳ شرکت که پارسال در واشنگتن به لابی در فصل چهارم پرداختند، دیده می ‌شود.

همانطور که کوین تلگراف (Cointelegraph) گزارش کرده است، قانون‌ گذاری در فضای ارزهای دیجیتال، به یک مشکل منازعه برانگیز در ایالات متحده تبدیل شده که در هرکدام از ایالت ‌ها با دیگر ایالات، متفاوت است.

اندرو یانگ (Andrew Young) کاندیدای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰، قول داده است که در صورت انتخاب شدن به یکسان‌سازی قوانین در این زمینه اقدام نماید.