video thumb

مذاکره فیس‌ بوک با شرکت ویزا و مستر کارت در مورد استفاده از ارز دیجیتال

غول شبکه های اجتماعی یعنی فیس بوک (Facebook) که به مرحله استفاده از ارز دیجیتال خود نزدیک تر می شود با شرکت‌هایی مانند ویزا (Visa) و مستر کارت (Mastercard) در مورد توکنی که در آینده نزدیک از آن استفاده خواهد کرد مذاکراتی داشته است.

ارزجو: در گزارشی که در نشریه وال استریت ژورنال (Wall Street journal) نوشته شده است، تائید شده که فیس بوک در حال حاضر در حال مذاکره با چند شرکت مالی بازرگانی آنلاین برای کمک به راه اندازی سیستم پرداخت مبتنی بر ارز دیجیتال خود می باشد.

فیس بوک حتی یک نام محرمانه نیز برای پروژه خود در نظر گرفته و آن را به نام پروژه لیبرا (Libra Project) نام‌ گذاری کرده است. نویسندگان این گزارش اضافه کردند که منابع خبری این ادعاها را نیز مطرح نموده اند:

– فیس بوک تمایل دارد گزینه پرداختی در نظر بگیرد که کاربران بتوانند آن را در تمام سطح اینترنت به کار ببرند

– ممکن است کاربران فیس‌ بوک به خاطر فعالیت خود در این شبکه پاداش هایی را نیز دریافت کنند

– تجار می‌توانند هزینه‌های تراکنش را (که در حال حاضر در حدود ۲-۳ درصد با استفاده از کارت های اینترنتی آنلاین و دیگر شکل های پرداخت انجام می شود) حذف کنند و تنها از ارز دیجیتال فیس‌ بوک استفاده کنند.

– کاربران می توانند به طور مستقیم از آگهی دهندگان فیس‌ بوک با استفاده از ارز دیجیتال فیس‌ بوک خرید کنند

– در میان کمپانی های مختلف، فیس بوک با شرکت هایی مانند ویزا، مستر کارت و فرست دیتا (First Data) مذاکراتی را به انجام رسانده است.

– فیس‌ بوک از کمپانی ‌های بازرگانی اینترنتی و توسعه دهندگان اپلیکیشن می خواهد تا ارز دیجیتال فیس‌ بوک را بپذیرند و از شرکای احتمالی می‌خواهد که در این زمینه سرمایه‌ گذاری‌ های کوچکی انجام دهند.

فیس‌ بوک توضیحاتی در مورد اینکه چه اپلیکیشن های مختلفی را برای راه اندازی ارزهای دیجیتال خود مورد بررسی قرار داده است، ارائه نکرد.

گزارش جدید همچنین در مورد تعدادی از ادعاها در مورد توکنی توسط نویسنده نیویورک تایمز ناتانیل پاپر (Nathaniel Popper) در ماه گذشته نیز اطلاعاتی داده است.

پاپر توضیح می دهد که فیس بوک به دنبال ایجاد یک ارز دیجیتال برای خودکفایی در مقابل استفاده از ارزهای خارجی می باشد.

همین خبرنگار توضیح می دهد که فیس بوک به دنبال سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری از طرف کمپانی های بزرگی بوده است تا بتواند پروژه اش را به پیش ببرد و قبل از آن نیز این شبکه اجتماعی در مورد مذاکراتی درباره امکان ایجاد ارز دیجیتال اختصاصی خود صحبت‌هایی را انجام داده بود.

فیس‌ بوک در پشت پرده در حال انجام پروژه های مربوط به بلاک چین بوده است و یک واحد اختصاصی را برای این تکنولوژی، تخصص های مربوط به آن و فعالیت های مرتبط با این حوزه تخصیص داده است. با این حال این کمپانی در مورد فعالیت های اخیر خود در این باره همانند برنامه های خود در مورد بلاک چین سکوت اختیار کرده است.