video thumb

حقوقدان ارشد انگلیس: ارز دیجیتال و قراردادهای هوشمند یقیناً وارد جامعه می‌شوند

یکی از با سابقه ترین حقوقدانان انگلیس در سخنرانی خود در دوم می اعلام کرد که ارز دیجیتال و قرارداد هوشمند رواج پیدا خواهند کرد، اما مقرراتی لازم است.

ارزجو: سر جفری ووس، رئیس دیوان عالی در سخنرانی در دانشکده حقوق دانشگاه لیورپول و کانون وکلای دیوان عالی شمالی، بخشی از زمان خود را به بررسی تغییرات ضروری برای رواج دارایی های ارزی و قراردادهای هوشمند اختصاص داد.

ووس این طور شروع کرد «نقطه شروع من این پرسش است که چرا فراگیر شدن قراردادهای هوشمند تا این حد طول کشیده است.» وی ادامه داد:

«سال‌ها بحث ما این بوده است که ارز دیجیتال و قراردادهای هوشمند چطور و چه زمانی ممکن است بر دنیای خدمات مالی تسلط یابند. با این حال، به نظر می‌رسد که این پیشرفت هرگز شکل واقعیت به خود بگیرند.»

ووس که حمایت خود از اصطلاحات فناوری در بخش حقوق را آشکار کرده است، در سخنرانی سال ۲۰۱۸ خود یادآور شد که سیستم حقوقی انگلیس آماده مقابله با نوآوری بوده است.

بازارگرمی‌های هفته جاری تکرار این ایده بود و ووس با حمایت از این طرح اظهار داشت که برای استفاده از قراردادهای هوشمند اگر و شاید مطرح نیست بلکه مسئله زمان استفاده از آن‌ها است.

وو اظهار داشت، «بنابراین برای استفاده از قراردادهای هوشمند باید تلاش کنیم موانع قانونی اساسی را شناسی و در صورت لزوم برطرف کنیم.» در ادامه گفت:

«باید تلاش کنیم از ایجاد نظام نظارتی و حقوقی جدید که مانعی بر سر راه استفاده از فناوری‌های جدید است، جلوگیری کنیم نه این‌که بستری برای گسترش آن‌ها به وجود آوریم.»

ووس ضمن صحبت‌های مستقیم درباره ارز دیجیتال، شواهد محکم‌تری ارائه کرد مبنی بر این‌که وجود آن به جای آن که در جامعه به حاشیه رانده شود، افزایش می‌یابد.

وی پیش‌بینی می‌کند: «تاکنون، عدم قطعیت حقوقیِ حاکم بر استفاده از این به اصطلاح ارزها و دارایی‌های دیجیتال در تراکنش‌های مالی به این معنا بوده است که هنوز از خط شروع عبور نکرده ایم. به‌زودی آن را پشت سر خواهیم گذاشت. حتمی است.»

به گزارش کوین‍تلگراف (Cointelegraph)، انگلیس در حال حاضر در مرحله گذار دشواری قرار گرفته است، به‌ویژه در خصوص ارز دیجیتال. وجه اختلاف مراجع نظارتی مختلف و کسب‌وکار کارهایی است که باید مجاز شوند؛ چرا که کسب‌وکار منتقد شیوه‌ها است و آن‌ها را تهدیدی برای اقتصاد محلی می‌داند. همچنین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که حق مالکیت و تعاملات با ارز دیجیتال در میان عموم مردم بیش از پیش گسترش یافته است.