سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مزایا و معایب آدرس‌های مخفی در دنیای بلاک چین

آدرس های مخفی (Stealth Addresses) ابزار بسیار قدرتمندی برای ایجاد امنیت بیشتر هنگام ارسال تراکنش در یک شبکه بلاک چین هستند. زیرا لایه ای اضافی و ناشناسی را فراهم می آورند. در این حالت فرستنده لازم است که یک آدرس تصادفی و یکبار مصرف را برای تراکنش مورد نظر ایجاد کند.

فرض کنید شما دارای وب سایتی هستید و می خواهید کمک های مالی را که به صورت ارز دیجیتال دریافت میکنید در معرض عام قرار نگیرد. پس باید به دنبال یک راهکار باشید و این راهکار همان آدرس های مخفی (Stealth Addresses) است. پس شما به جای یک آدرس عمومی از یک آدرس مخفی برای انتشار این کمک های مالی استفاده می کنید. مزیت این امر این است که هر کمک جدید نیازمند ایجاد یک آدرس یک بار مصرف است و این امر ردیابی تراکنش ها را غیر ممکن می کند.

در واقع آدرس های مخفی از کاربران محافظت می کنند تا موجودی حسابشان بر روی بلاک چین در معرض عام قرار نگیرد و این کار با ایجاد آدرس های یک بار مصرف انجام می گیرد. مالکین آدرس های مخفی می توانند همه تراکنش های ورودی را با استفاده از کلید رویت شخصی، مشاهده کنند. این لایه امنیتی اضافی می تواند هم به نفع کاربران خوش نیت و هم به نفع کاربران بداندیش باشد.
وقتی فرستنده یک آدرس تصادفی و یک بار مصرف را برای تراکنش مورد نظر ایجاد می کند منجر می شود که این فرستنده در پرداخت های متعدد از آدرس های متفاوت استفاده کند. معنی این جمله این است که وقتی فرستنده یک آدرس تصادفی و یک بار مصرف را برای تراکنش خود ایجاد می کند و وقتی تراکنش های متعددی وجوه را به یک آدرس مخفی می فرستند، به جای اینکه این تراکنش ها به عنوان پرداختی های متعدد بر روی بلاک چین ظاهر شوند، آنچه که ثبت خواهد شد در واقع پرداخت های خروجی متعدد به آدرس های متفاوت است.
اگر آدرس عمومی کاربری که درگیر فعالیت بدکارانه شده مشخص باشد، فورا می توان برای پیگیری تراکنش ها بر روی بلاک چین اقدام کرد. اما مساله این است که آدرس های مخفی مانند شمشیری دو لبه از یک طرف، روشی قدرتمند برای اضافه کردن امنیت برای کاربران واقعی و از طرف دیگر، یک روش قدرتمند برای افزایش امنیت برای کاربران بدکار را نیز فراهم می آورد.
این یک روش استفاده نادرست از آدرس های مخفی است در واقع کار کاربرانی که درگیر فعالیت های خرابکارانه هستند توسط آدرس های مخفی آسان تر خواهد شد زیرا اگر این کاربر به جای آدرس عمومی از آدرس مخفی استفاده کند، ردیابی آن بسیار دشوار می شود. بنابراین باید به این نکته هم توجه داشته باشید که این آدرس ها معایبی هم دارند که از جمله استفاده نادرست از آدرس های مخفی و اکتشاف موجودی است.
علاوه بر این، چالش های فنی نیز در اعمال این آدرس ها وجود دارد مانند همان چالش اکتشاف موجودی، به این صورت که اگر وب سایت شما مثلا هزاران کمک را با آدرس ایجاد شده خود دریافت کند، کشف این تراکنش ها و نسبت دادن آنها به کاربری خاص می تواند از لحاظ فنی برای شما چالش برانگیز باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location