سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دانستنی هایی درباره استخراج لایت کوین

اگر شما با تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال آشنا شده اید، حتما مبحث ماینینگ یا استخراج نیز به گوشتان خورده است. برای وارد شدن به حوزه استخراج باید عوامل مختلفی را بررسی کنید و نیاز است در این حوزه با مطالعه دقیق و کافی وارد سرمایه گذاری شوید. یکی از این عوامل مهم استفاده از سخت افزارهای مناسب این کار است.

استخراج یکی از زمینه های جذاب و پر هیجان برای بیشتر کسانی است که وارد این حوزه می شوند و در ایران نیز بین کاربران سوالات زیادی در این زمینه ایجاد می شود که ذهن آنها را درگیر کرده است. در حوزه استخراج علاوه بر مطالعه کافی و آشنایی با تمام دستگاه ها و ارزهای دیجیتال، حتما با افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند آشنا شوید و از آنها پرس و جو کنید تا بتوانید از تجربیات ارزشمندشان استفاده کنید و قادر باشید در این بازار بهترین تصمیم را بگیرید.

برای استخراج لایت کوین به عنون یک ارز دیجیتال محبوب، سخت افزار های مورد نیاز است که از آن جمله پردازنده (CPU)، دستگاه های ASIC و کارت های گرافیکی (GPU)است. با کمک این سخت افزارها می توانید برای خود لایت کوین استخراج کنید. البته در گذشته استخراج بیشتر ارزهای دیجیتال با کامپیوتر های خانگی و معمولی امکان پذیر بود.

برای استخراج لایت کوین نیاز به الگوریتم اسکریپت (Scrypt) دارید و باید فراموش نکنید که امروزه به دلیل گستردگی شبکه و سخت بودن استخراج، با کامپیوترهای خانگی یا موبایل به هیچ عنوان امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست در واقع استفاده از CPU برای استخراج تقریبا منسوخ شده است.

همانطور که گفتیم به دلیل گستردگی شبکه و سخت بودن استخراج شما نیاز به یک یا چند کارت گرافیک قدرتمند و یک ریگ (Rig) مناسب ماین دارید. نگران تهیه ریگ نباید چون می توانید به صورت آماده آنها را خریداری کنید البته با کمب ابتکار و حوصله می توانید خودتان هم آن را تهیه کنید فقط باید اقدام به تهیه جمع آوری قطعات آن روی یک برد کنید.

شما باید بتوانید کارت گرافیک مناسب را انتخاب کنید برای این کار باید به هش ریت کارت گرافیک دقت کافی داشته باشید. برای همین اول کلمه Mining Calculator را در گوگل جستجو کنید با این کار شما با کمک ماشین حساب های آنلاین استخراج و وارد کردن اطلاعات هش ریت کارت گرافیک و هزینه برق در کشوری که در آن زندگی می کنید به راحتی سود خود را محاسبه و حدود تقریبی آن را به دست آورید.

بحث میزان سودآوری در مقوله استخراج، یکی از مسائلی که حتما باید قبل از خرید دستگاه ماینینگ و ایجاد ریگ ماینینگ به آن پرداخت و به طور دقیق محاسباتی را انجام داد. بنابراین باید بدانیم با استخراج یک ارز دیجیتال واقعا چقدر سود به دست می آوریم؟ اول از همه باید بدانیم قصد داریم برای سخت افزار خود چقدر هزینه کنیم؟
برای استخراج لایت کوین می توانید از طریق دستگاه های ASIC اقدام کنید. این دستگاه برای استخراج بیت کوین هم استفاده می‌شود. این دستگاه ۳ هزار دلاری با رابط کاربری آسان و هش ریت ۱.۲۳GH/S می تواند استخراج را برای شما راحت‌تر کند و باید بگوییم در حال حاضر بهترین دستگاه ASIC استخراج لایت کوین Innosilicon A6 LTCMaster است.

پاور مناسب، مادربرد مخصوص، شاسی برای سوار کردن قطعات روی آن، کارت های گرافیک قدرتمند، یک RAM و CPU ، متوسط به طور کلی سخت افزارهایی هستند که شما برای جمع آوری ریگ استخراج لایت کوین نیاز دارید. شما برای خریداری دستگاه های ASIC می توانید به سایت رسمی شرکت سازنده آن یعنی bitmain مراجعه کنید و محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید و یا می توانید از طریق خرید اینترنتی از سایت آمازون نیز آن را تهیه کنید.

همچنین شما برای استخراج لایت کوین علاوه بر سخت افزار به نرم افزارهای مخصوصی هم نیاز دارید که باید آنها را تهیه کنید. البته قابل ذکر است که اگر شما دستگاه های ASIC را تهیه کرده باشید نباید نگران نرم افزارهای آن باشید زیرا نرم افزارهای مورد نیاز آن از قبل نصب شده است و شما تنها یک کار باید انجام دهید و آن این است که اطلاعات استخر استخراج خود را در آن وارد کنید.

یکی از نرم افزارهای معتبر استخراج لایت کوین با GPU شامل CGMiner 3.7.2 است. این نرم افزار به عنوان و پرکاربرد ترین نرم افزار استخراج لایت کوین شناخته شده است و از هر دو نوع گرافیک های AMD و Nvidia پشتیبانی می کند. همچنین یکی دیگر از نرم افزارهای استخراج CUDAminer است که فقط از یک کارت گرافیکی آن هم Nvidia پشتیبانی می کند. این دو نرم افزار جزو بهترین نرم افزارهای استخراج در این زمینه هستند که می توانید آنها را تهی و استفاده کنید.

شما برای اجرای نرم افزارهایتان نیاز به اینترنت بدون قطعی اتصال دارید نگران حجم مصرف اینترنت نباشید چون استخراج نیاز به اینترنت زیادی ندارد و حداکثر ۳ گیگ در ماه کافی است. همچنین باید اینترنت شما حداقل با دو مگا بایت سرعت در ثانیه داشته باشد و می توانید نرم افزارهایتان را روی بیشتر سیستم عامل ها از جمله ویندوز یا مک اجرا کنید.

شما باید نرم افزارهای مورد نیاز خود را نصب کنید و پس از آن می توانید اطلاعات سرور و پورت خود را در نرم افزارهای استخراج وارد کنید چون باید باید در یک استخر استخراج مانند litecoinpool.org ثبت نام کنید و کار استخراج خود را شروع کنید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location