video thumb

میانگین موجودی صندوق تأمین ارز دیجیتال در اولین فصل سال ۲۰۱۹ به میزان سه برابر رشد کرد

بر اساس یک تحقیق جدید، متوسط دارایی های تحت مدیریت صندوق تأمین ارز دیجیتال (AUM) در اولین فصل سال ۲۰۱۹ به میزان سه برابر افزایش پیدا کرده است.

ارزجو: شرکت مشاوره (PwC) و شرکت سرمایه گذاری الوود (Elwood) به طور مشترک گزارشی را در روز دوشنبه منتشر کردند که می‌ گوید متوسط دارایی های تحت مدیریت صندوق تأمین ارز دیجیتال به میزان ۴/۳ میلیون دلار در پایان فصل اول سال ۲۰۱۹ رسیده است که در ژانویه ۲۰۱۸ به میزان ۱/۲ میلیون دلار بوده است.

این گزارش نشان می ‌دهد که مبالغی که سرمایه گذاری شده است با وجود بازار نزولی در این دوره، موفقیت آمیز عمل کرده اند.

گزارشی که با بررسی ۱۰۰ صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال به دست آمده است نشان می ‌دهد که متوسط دارایی ‌های AUM به میزان ۲۱/۹ میلیون دلار در اولین فصل سال ۲۰۱۹ بوده و ۶۰ درصد از این دارایی ها کمتر از ۱۰ میلیون دلار ارز دیجیتال هستند و تنها ۱۰ درصد توانسته اند ارزهای دیجیتال خود را به بیش از ۵۰ میلیون دلار برسانند.

صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال، همچنین در سال گذشته بهتر از بیت کوین عمل کرده است. در حالی که بیت کوین حدود ۷۲ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش قیمت داشته، صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال تنها ۴۶ درصد در همین زمان کاهش قیمت داشته که نشان می دهد مدیران آن با موفقیت توانسته اند جایگاه خود را حفظ کنند.

با این حال عملکردها بر اساس استراتژی که مورد استفاده قرار گرفته است، متفاوت بوده. برای مثال مقیاس متوسط موجودی، حدود ۸ درصد در سال ۲۰۱۸ برگشت سرمایه داشته در حالی که میانگین بودجه و اختیارات، عملکردی منفی داشته و به میزان ۵۳- درصد و ۶۳- درصد کاهش داشته اند.

مدیر شرکت PwC در هنگ کنگ، هنری ارصلانیان (Henri Arsalanian) در این مورد گفت:

«صنعت صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال امروز شاید در همان مکانی قرار گرفته باشد که صندوق سرمایه گذاری سنتی در اوایل ۱۹۹۰ قرار داشت. ما انتظار داریم که این صنعت با مطالعات منطقی به سرعت سازمان یافته و اجرا شود.

بین رن (Bin Ren) مدیر شرکت الوود نیز نظرات مشابهی دارد و می گوید: «شواهدی از سازمان یافته شدن فضای ارزهای دیجیتال دیده می شود که می ‌تواند قدم مثبتی برای شناخت ارز های دیجیتال به عنوان اموال سازنده و دراز مدت در بازار باشد.»

گزارش دیگری از مرکز تحقیقات سرمایه ارز دیجیتال (Crypto Fund Research) در اکتبر گذشته نشان داده بود که صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال در حال رسیدن به بالاترین قیمت های خود در تمام دوران می باشد. تعداد ۹۰ پروژه در سه فصل اول سال ۲۰۱۸ انجام شد و انتظار می ‌رفت که به طور کلی ۱۲۰ پروژه در سال اقتصادی به انجام برسد.