video thumb

شرکت Chainalysis: تنها ۳۷۶ نفر مالک ۳۳ درصد از کل اتریوم‌ ها هستند!

بر اساس گزارش جدید منتشر شده، مالکیت یک سوم اترهای شبکه اتریوم تنها در اختیار ۳۷۶ نفر قرار دارد. استارت‌آپ تحلیلی بلاک چین Chainalysis، گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد، در حالی که این ۳۷۶ نفر، ۳۳ درصد از عرضه اتریوم در سال ۲۰۱۹ را در اختیار دارند، اما در واقع این مقدار در مقایسه با سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ کمتر می باشد.

مقدار اتریوم نهنگ ها و تراکنش های صورت گرفته توسط نهنگ های اتریوم

همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که این نهنگ ها تاثیر معناداری بر قیمت اتریوم ندارند، اما ورود آنها به بازار در هنگام فروش سهام عمده، نوسانات بازار را افزایش می دهد.

Chainalysis، نهنگ‌ها را به عنوان ۵۰۰ دارنده‌ی برتر ارزهای دیجیتال تعریف می‌ کند. البته این تعریف شامل سرویس‌ هایی نمی‌ شود که داراییشان را خارج از صرافی‌ ها نگهداری می‌ کنند. این یافته ها نشان می دهد که نهنگ های اتر در حال حاضر تنها ۷ درصد از تراکنش های شبکه را تشکیل می دهند.

همچنین این گزارش نشان می‌ دهد که نزدیک به ۶۰ درصد نهنگ‌های اتریوم، معامله‌‌گران فعالی نیستند، بدین معنا که آنها دارایی‌ های خود را خارج از صرافی‌ ها و بدون آنکه معامله‌ای انجام دهند، نگهداری می‌ کنند.

طبق گفته Chainalysis، این بدان معناست که آنها مالک ۲۵ الی ۴۰ درصد از اترهای در گردش شبکه هستند، ولی با این حال تنها ۵ الی ۱۸ درصد از حجم تراکنش ها را تشکیل می دهند.

نسبت نهنگ های معامله‌گر اتریوم به به سایر نهنگ های اتریوم

علاوه براین، با استفاده از مدل آماری اتورگرسیو برداری (VAR) که معمولا در تحلیل سری‌های زمانی داده‌های مالی از آن استفاده می‌ شود، Chainalysis دریافت که قیمت اتریوم از قیمت بیت کوین پیروی می‌ کند.

این بررسی همچنین تأثیر نهنگ ها را که با استفاده از مدل VAR اقدام به ارسال و دریافت وجه از صرافی ها می کردند را مورد تحلیل قرار می دهد و نشان می دهد که قیمت بیت کوین تاثیر قابل توجهی بر روی نوسانات روزانه‌ی اتر نشان نمی‌دهد.

Chainalysis به این نتیجه رسید که این یافته های اولیه با قیمت بازار سهام و نوسانات سازگار بوده و برداشت سرمایه از صرافی‌ها تاثیری بر روی قیمت یا نوسانات نداشته است.