video thumb

افزایش قیمت ۲۰ ارز دیجیتال برتر دنیا

در حالی که بیشتر ارزهای دیجیتال با افزایش قیمت مواجه شده‌اند، بیت کوین کاهش قیمت را تجربه می‌کند

ارزجو: ۲۰ ارز دیجیتال برتر، اکثرا افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند ولی بیت کوین به قیمت کمتر از ۷۱۰۰ دلار رسیده است.

بیت کوین امروز ۱۱ درصد کاهش قیمت داشته و با قیمت ۷۰۹۹ دلار به خرید و فروش رسیده است. با نگاهی به جدول هفتگی، متوجه می شویم که این ارز دیجیتال، در این هفته نزدیک به ۲۳٪ افزایش قیمت داشته است.

همان طور که خبرگزاری کوین تلگراف (Cointelegraph) دیروز گزارش کرده بود، اطلاعات جدید نشان می دهد که رشد بیت کوین به وسیله بلوغ آن به عنوان یک ارز دیجیتال، با وجود تمام بحث‌ هایی است که در مورد این ارز دیجیتال برتر گفته می ‌شود.

اتر (ETH) جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ ترین بازار سرمایه آلت کوین (altcoin) حفظ کرده است و در حال حاضر با سرمایه ۲۶/۶ میلیارد دلار در بازار حضور دارد. آلت کوین بزرگ بعدی ریپل (XRP) می‌ باشد که بازار سرمایه در حدود ۱۷/۴ میلیارد دلار را در اختیار دارد.

دیتای کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نشان می دهد که اتر در ۲۴ ساعت گذشته ۸ درصد افزایش داشته است. اتر در هنگام نوشتن این مقاله با قیمت حدودی ۲۵۱ دلار خرید و فروش می ‌شود. در طول هفته این سکه افزایش قیمتی در حدود ۳۲ درصد را تجربه کرده است.

ریپل در ۲۴ ساعت گذشته حدود سه و نیم درصد کاهش قیمت داشته و در حال حاضر با قیمت ۰/۴۱۵ دلار به فروش می ‌رسد. در طول هفته نیز این سکه ۲۷/۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

رایان زاگون (Rayan Zagone) مدیر بخش قانون‌ گذاری ریپل در این هفته گفته بود که این تکنولوژی احتیاج به مطرح شدن در سطح ملی در ایالات متحده دارد تا بلاک چین و ارز های دیجیتال از این طریق، بیشتر شناخته شوند.

از میان ۲۰ ارز برتر دیجیتال، آنهایی که بیشترین افزایش قیمت را داشته اند عبارتند از نم (nem) XEM، که حدود ۲۷٪ افزایش قیمت داشته و استلار (stellar) XLM که ۱۵٪ افزایش قیمت را تجربه کرده است.

در زمان نگارش این مقاله سرمایه کلی بازار همه ارزهای دیجیتال ۲۴۶/۳ میلیارد دلار است که حدود ۲۳/۵ درصد بیشتر از این مقدار در هفته گذشته بود.

در بازارهای سنتی بازار بورس ایالات متحده امروز شاهد افزایش مجزا بودیم که S&P 500 به میزان ۰/۵۸ ٪ افزایش داشته و بازار بورس نیویورک به میزان ۱/۱۳٪ افزایش را نشان داده است. نوسان صندوق اموال شیکاگو (VIX) از سوی دیگر ۳/۱۶٪ کاهش قیمت داشته است.

شاخص‌ های مهم نفتی نیز شاهد فعالیت ‌های در هم‌ ریخته‌ ای بودند و نفت خام تگزاس اینتر میدیت (WTI) به بیش از ۱/۱۹٪ افزایش قیمت داشته و نفت خام برنت (Brent) ۰/۹۳٪ و مارس یواس (Mars US) تا ۰/۳۵٪ افزایش قیمت داشته اند. سبد اوپک ۰/۷۷٪ کاهش قیمت داشته و نفت خام کانادا هیچ تغییر قیمتی را تجربه نکرد.