video thumb

بهار ارزهای دیجیتال فرارسیده است!

پروژه های بلاک چین در حالی که بهار ارزهای دیجیتال باعث سودآوری بیشتر شده است، افزایش پیدا کرده اند

ارزجو: بعد از این که زمستان ارزهای دیجیتال پایان گرفت، بهار این ارز ها فرا رسیده است و باعث رشد در این فضا شده است. افزایش قیمت ارزهای دیجیتال توجه همه را جلب کردند و این ارزها با میانگین ۴۰ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش قیمت داشتند. ولی گذشته از این فعالیت جادویی در این بازار شواهد محسوس زیادی وجود دارد که بدترین قسمت بازار نزولی پایان یافته است. رقابت پروژه های ارز دیجیتال فاز جدیدی به خود گرفته اند و سرمایه گذاران با سرمایه‌ گذاری در این پروژه ها نشان می دهند که روزهای بهتری در راه است.

 

بهار ارزهای دیجیتال فرارسیده است

هنوز هم بحث هایی در مورد اینکه آیا رسما از بازار نزولی که از اوایل ۲۰۱۸ گرفتار آن بوده ایم، خارج شدیم یا نه، وجود دارد و برخی از منتقدان مانند وینی لینگهام (Vinny Lingham) اعتقاد دارند که بیت کوین باید از مرز ۶ هزار دلار بگذرد تا بتوانیم مطمئن شویم که از بازار نزولی خارج شده ایم. گذشته از اینکه بخواهیم در نظر بگیریم وضعیت بیت کوین خوش ‌بینانه است یا بدبینانه، شکی وجود ندارد که به دست آوردن سرمایه و پول برای پروژه های ارزهای دیجیتال از یک ماه گذشته که قیمت‌ ها رو به افزایش گذاشته‌اند، آسان‌تر شده است. در این هفته در سایت نیوز بیت کوین (news.bitcoin.com) گزارش هایی در مورد بیش از ده‌ها پروژه ثبت شد که همین شرایط را دارند: سرمایه گذاران، سر کیسه را شل کرده اند.

با اینکه واضح ترین مورد در این ماجرا مربوط به عرضه اولیه صرافی ها می باشد، گذشته از شرایط بازار، عرضه اولیه صرافی بسیاری از پروژه های ارز دیجیتال طبق مطالب گفته شده در این گزارش انجام شده اند. کینسیس (Kinesis) یک ارز دیجیتال پربازده است که توسط طلا و نقره واقعی پشتیبانی می شود. توماس کافلین (Thomas coughlin) مدیرعامل این شرکت به نیوز بیت کوین گفته است: «بسیار خوشحال کننده است که می توانیم تمایل جدید به سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال را ببینیم و با فروش استیبل کوین کینسیس توانستیم سرمایه‌ گذاری خوبی از طرف جامعه ارز دیجیتال دریافت کنیم. گرم شدن بازار ها موجب جذب افراد تازه وارد شده و اعتماد کسانی را که منتظر شرایط بهتر برای سرمایه گذاری بودند را نیز جلب کرده است.»

پروتکل ژئو (Geo) که یک پلتفرم درجه ۳ است که قصد دارد به شبکه ها متصل شود تا سیستم نقل و انتقال پول بین المللی راه اندازی کند. در اوایل این ماه این پروژه اعلام کرد که یک میزگرد با حضور شرکت کویین فاند (Coin Fund) ایالات متحده داشته است که زمان‌ بندی این دیدار به آنها کمک کرده تا بتوانند در مورد شرایط معقول جذب سرمایه به توافق برسند. دیما کووالچاک (Dima kovalchuk) مدیر بخش توسعه تجاری شرکت پروتکل ژئو در این مورد می گوید «زمستان ارزهای دیجیتال باعث شد که افراد ضعیف تر از این عرصه کنار بکشند و پروژه های قوی تر جایگزین شوند. امروزه سرمایه‌گذاران حساس تر شده اند، اگر یک سال پیش رضایت داشتند که به هر کسی در دنیای مجازی پول پرداخت کنند، حالا به دنبال پروژه هایی هستند که آینده داشته باشد و دارای تیم متخصص تکنیکی مانند پروتکل ژئو باشد. این مسئله نشان می دهد که بازار به بلوغ رسیده و آماده برای رشد هرچه سریع تر بر اساس شرایطی است که به مقدار بیشتری با تکیه بر نوآوری و اقتصاد به پیش رود.»

ارزهای دیجیتال

سرمایه ‌گذاری ‌های بزرگ بیشتر، فعالیت بیشتر

در تمام دنیای ارز دیجیتال نشانه‌هایی وجود دارد که آموزش این مساله باعث شده غول‌ های اقتصادی که قبلا از کار کنار کشیده بودند، دوباره به بازی برگردند، آنها در حال حاضر تمایل به سرمایه گذاری بر روی پروژه‌هایی جسورانه دارند. روبی (Roobee) یک سرویس سرمایه‌ گذاری بر اساس ارز دیجیتال، جزو شرکت ‌هایی است که از این سرمایه‌گذاران سود برده اند و توانسته مبلغ ۴/۵ میلیون دلار از سرمایه گذاری به دست آورد و از طرف یکی از بزرگ‌ ترین سرمایه گذاران ارز دیجیتال به تنهایی یک میلیون دلار به دست آورد. این سرمایه‌گذار معروف، ۲۰۰ بیت کوین را با جمله «من به روبی اطمینان دارم» برای سرمایه گذاری به این شرکت فرستاده است.

نهایتاً سرویس دهندگان ارزهای دیجیتال توانسته اند فعالیت خود را افزایش دهند. فلیپه وروبی (Felipe Vorobey) که در مورد بازی ‌های ارزهای دیجیتال برای Bitcoin.com گزارش می دهد گفت که در سه هفته گذشته تعداد کاربران جدید و قدیمی افزایش پیدا کرده است. واضح است که کاربران ارزهای دیجیتال به دنبال خریدن هرچه بیشتر بیت کوین کش (BCH) هستند و می ‌خواهند راه های جالب تری مانند بازی کردن را برای شرکت در اقتصاد ارز دیجیتال تجربه کنند.

جومبر کورواشولیلی (Jumber Kruashvili) از سایت کوین لور (CoinLore) سایت مخصوص دیتای بازار، می‌گوید که ترافیک و ثبت نام در این سایت حدوداً ۲۰ درصد در ماه گذشته افزایش یافته و زمان میانگین که کاربران در این سایت می گذرانند نیز افزایش یافته است و ارزهای دیجیتال بیت کوین، بایننس کوین (BNB)، اتر (Eth) و اومیسگو (OMG) محبوب ترین ارز ها در میان ارزهای دیگر هستند. شاید یک مقدار زود باشد که بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم که بازار صعودی ماندگار است. با این حال نشانه های روشنی دیده می شود که زمستان ارزهای دیجیتال از بین رفته و اولین شکوفه های جوانی دوباره این صنعت قابل مشاهده است.