video thumb

پیش بینی آینده ۱۰ ساله بیت کوین در نظام مالی و اقتصادی جهان!

تاریخچه تجارت بیت کوین مانند حباب است. تولید می‌شود، تثبیت می‌شود و دوباره افزایش پیدا می‌کند این اتفاق چهار بار افتاده و باز هم رخ خواهد داد.

 

ارزجو : بری سیلبرت (Barry Silbert) مؤسس شرکت هولدینگ سکند مارکت (Second Market) و مدیرعامل این شرکت، از طریق شرکت بیت کوین اپورتونیتی کورپ bitcoin opportunity Corp در ۲۸ فعالیت تجاری بر اساس بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است. او شرکت بیت کوین اینوستمنت تراست bitcoin investment trust را نیز در اختیار دارد. و اگر لیست شرکت‌کنندگان مزایده U.S. Marshal واقعیت داشته باشد این بانکدار سابق، سی هزار بیت کوین یعنی مبلغی معادل ۱۸ میلیون دلار را که در جریان انحلال شرکت سیلک رود SilkRoad مصادره شده بودند، به دست خواهد آورد. لازم به ذکر این نکته هم هست که او تمام تجارت‌هایش را بر اساس بیت کوین انجام می‌دهد.

سیلبرت در مصاحبه با سایت اینترپرنور Entrepreneur.com گفته است که شاهد حباب قیمت بیت کوین مانند آنچه در سال ۲۰۱۳ شاهدش بودیم، خواهیم بود. در ماه ژانویه و شروع سال ۲۰۱۳ قیمت یک بیت کوین حدود ۱۳ دلار بود. سپس در نوامبر ۲۰۱۳ به هزار دلار رسید. او می‌گوید: «تاریخچه تجارت بیت کوین مانند حباب است. تولید می‌شود، تثبیت می‌شود و دوباره افزایش پیدا می‌کند این اتفاق چهار بار افتاده و باز هم رخ خواهد داد.»

همچنین بخوانید: خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک

ولی او جایگاه بیت کوین را در ۱۰ سال آینده چطور خواهد دید؟ باید گفت بیت کوین را در هر جایی که به صورت آنلاین بتوانید خرید و فروش انجام دهید در سطح اینترنت می‌توانید مشاهده کنید.

فناوری بلاک چین بیت کوین بیت کوین کیف پول بیت کوین

اینها چند مورد از پیشگویی‌های او هستند:

۱- بیت کوین باعث می‌شود که بتوان از طریق فیسبوک پرداخت، پول، عملیات بانکی و نقل و انتقال شخص به شخص پول انجام شود

شایعاتی در این مورد وجود دارد که فیسبوک می‌خواهد در زمینه ارائه سیستم پرداخت در داخل و خارج از کشور اقداماتی انجام دهد ولی این شبکه اجتماعی بزرگ با اعضای میلیاردی هنوز این مسئله را تأیید نکرده است.

سیلبرت به ما گفت که شرکت فیسبوک به خاطر بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، در حال بررسی پلتفرمی است که از طریق آن بتوان از شخصی به شخص دیگر مبالغی را در داخل و خارج از مرزها انتقال داد. او همچنین فکر می‌کند که یک ‌هاست برای انجام خدمات بانکی پایه‌ای بر اساس بیت کوین و پروتکل آن فراهم خواهد شد.

به گفته او فیسبوک تمام اطلاعاتی را که شما وارد فرم درخواست حساب بانکی جدید می‌کنید، در اختیار خواهد داشت. آنها در حال حاضر با ایجاد شبکه اجتماعی ارتباطاتی بین افراد ایجاد کرده‌اند که در واقع مسیری برای پرداخت و نقل و انتقال ارز نیز خواهد بود.

مردم می‌توانند از طریق کوئیک کوین QuickCoin و بلاک چین BlockCain.info برای دوستان فیس‌بوکی خود بیت کوین بفرستند و از همین طریق هم بیت کوین دریافت کنند.

 

۲- هر وب سایت تجارت اینترنتی بیت کوین را قبول خواهد کرد

هرگاه که می‌خواهید به صورت آنلاین خرید کنید می‌توانید از ارز دیجیتال و خدمات مربوط به آن برای خریدهای خود استفاده کنید به عبارت دیگر سیلبرت شکی ندارد که هنگام پرداخت آنلاین، بدون شک یکی از گزینه‌های شما پرداخت با Bitcoin خواهد بود. و گزینه پرداخت با Bitcoin را در کنار ویزا، کارت اعتباری پی پال و دیگر گزینه‌ها خواهید دید. جای هیچ شکی نیست در حال حاضر حدود ۶۰ هزار فروشنده آنلاین بیت کوین را به عنوان شیوه‌ای از پرداخت قبول می‌کنند و هر روز به این تعداد اضافه می‌شود.

ارزهای دیجیتال بیت کوین

۳- کسب و کار کنونی وسترن‌ یونیون (Western Union) و مانیگرام (MoneyGram) متحول خواهد شد

سیلبرت می‌گوید که این دو سرویس دهنده بزرگ و قدیمی نقل و انتقال پول، یا خودشان را با Bitcoin به عنوان یک پروتکل پرداخت هماهنگ می‌کنند، و در مسیر متفاوتی برای تجارت وارد می‌شوند یا اگر این کار را نکنند، از بین می‌روند. او پیش بینی می‌کند که آنها با این مسئله کنار نمی‌آیند و برای همیشه منحل می‌شوند.

او می‌گوید: «در صورتی که با این تغییر کنار نیاید به سرنوشتی دچار می‌شوند که شرکت کداک (Kodak) ده سال پیش به آن دچار شد. چون این متصدیان اعتقاد به نوآوری ندارند به همین علت تجارتشان از هم می‌پاشد و از بین می‌رود. مانند کداک که با فناوری دوربین دیجیتال کنار نیامده و در سال ۲۰۱۲ دچار ورشکستگی شد.

نقل و انتقال پول به افرادی خارج از آمریکا با استفاده از وسترن یونیون و مانی گرام ارزان قیمت نیست. نیکلاس کری (Nicholas Carey) مدیرعامل شرکت بلاک چین اینفو blockchain. Info به تازگی در مصاحبه با اینترپرنو گفت: «هزینه ارسال پول معمولاً به همان اندازه مبلغی است که به دست طرف مقابل می‌رسد. از سوی دیگر بیت کوین به مردم اجازه می‌دهد تا پولشان را با پرداخت هزینه بسیار کمتر (یا حتی بدون هزینه) از مرزها عبور دهند.»

بر کسی پوشیده نیست که وسترن یونیون برای حمایت از بیت کوین عجله‌ای ندارد. مدیر عامل حیکمت ایرک Hikmet Erek به تازگی در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفته است که این کمپانی ۱۶۳ ساله تنها در صورتی که بیت کوین قانون گذاری شود و مشتری‌ها آن را بخواهند در وسترن یونیون مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مانیگرام تا جایی که ما میدانیم هنوز موضع جدیدی را در مورد ارز دیجیتال اتخاذ نکرده است.

ارز دیجیتال بلاک چین بیت کوین

۴- بیت کوین مدل‌های آنلاین بر اساس ریزپرداخت نوآورانه را گسترش خواهد داد

ریزپرداخت‌ها دقیقاً همان چیزی هستند که از روی نامشان به نظر میایند. نقل و انتقال پول کمتر از چند پنی. سیلبرت پیش بینی می‌کند که پرداخت به وسیله بیت کوین پرداخت‌هایی را که برای خرید وسایل و خدمات به کار می‌رود بیش از پیش تسهیل خواهد کرد.

او می‌گوید: «همانطور که اینترنت صنعت چاپ را متأثر کرد، خواهیم دید که ریز پرداختهای بیت کوین هم فرصت‌های بسیار جالبی را برای پرداخت مبالغ کم به صورت آنلاین فراهم کرده و به این وسیله مشاغلی که بر اساس پرداخت آنلاین هستند را تحت تأثیر قرار خواهد داد. و ریسک‌هایی نیز برای مدل‌های تجاری سنتی همانطور که خرید و فروش آنلاین انجام می‌شود ایجاد خواهد کرد.»

در حال حاضر سرویس‌های ریز پرداخت برای خدماتی که بتوانید آن‌ها را به تدریج خریداری کنید مانند اپلیکیشن‌ها، دانلود موزیک و محتوایی که به تدریج منتشر می‌شوند وجود دارد و این سرویس‌ها برخلاف سرویس‌هایی هستند که باید در ازای آنها مبلغی ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. اینها انواعی از تجارت آنلاین هستند که سیلبرت انتظار دارد در اثر گسترش ریز پرداخت‌هایی که با استفاده از بیت کوین انجام می‌شوند، شکوفا شوند.