video thumb

کسب بالاترین میزان ارز فیات توسط صرافی‌های ارز دیجیتال در کره‌ جنوبی !

CryptoCompare آشکار کرد که یک سرمایه گذار متوسط بیت کوین در کره جنوبی بیشتر از سرمایه گذاران دیگر در در سایر کشورها پول فیات به دست آورده است.

یک شرکت تجزیه و تحلیل داده در لندن دریافت که صرافی ارزهای دیجیتال بیت هامب در ماه آوریل سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۶ میلیارد دلار پول نقد دریافت کرده است. این شرکت همچنین افزود که آپ بیت (Upbit) یکی از رقبای بیت هامب نیز دومین صرافی است که در همین ماه حدود ۷٫۵ میلیارد دلار سرمایه نقدی به دست آورده است. در همین زمان، صرافی ارزهای دیجیتال آمریکایی کوین بیس، گمینی و کراکن هرکدام بین ۱ تا ۵ میلیارد دلار سرمایه به دست آورده اند.

بازار ارزهای دیجیتال کره جنوبی بیشترین میزان ارز فیات را جذب کرده اند. تصویر: CryptoCompare

هر دو صرافی آپ بیت و بیت هامب در ماه های فوریه و مارس سال جاری بیشترین حجم ارز فیات به ارزهای دیجیتال را داشته اند و این مسئله نشان می دهد که سرمایه گذاران کره جنوبی در مقایسه با سایر سرمایه گذاران در تاریخ ۲ آوریل، روزی که قیمت بیت کوین با افزایش قیمت شدید مواجه شد، بیشترین میزان ارزهای دیجیتال را جمع آوری کرده اند. اگرچه، حجم ارز دیجیتال به ارز فیات در صرافی بیت هامب با وجود افزایش خرید بالا رفت. با این حال، در ماه آوریل آمار این صرافی در مقایسه با سایر صرافی های ارزهای دیجیتال مثل آپ بیت و افرادی که فعالیت های مبادلاتی ارز دیجیتال به ارز فیات انجام می دهند، بالاتر بود.

CryptoCompare نوشت: “صرافی های ثبت شده در مالتا، بیشترین حجم مبادلات را نشان داده اند و پس از آنها صرافی هایی قرار دارند که به طور قانونی در هنگ کنگ و کره جنوبی به ثبت رسیده اند. “از ماه فوریه تاکنون، حجم معاملات ماهیانه‌ی صرافی های ثبت شده در مالتا به میزان ۵۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که حجم مبادلات ثبت شده در هنگ کنگ و کره جنوبی به ترتیب به میزان ۵۴ درصد و ۲۱ درصد افزایش یافته اند.”

بیشترین میزان ثبت حساب های ارزهای دیجیتال

خبرگزاری هانک یونگ (Hank Yung) در روز جمعه گزارش داد که بیشتر سرمایه گذاران کره جنوبی در صف ثبت نام برای صرافی ارزهای دیجیتال محلی قرار دارند. این خبرگزاری به فردی اشاره کرد که برای NH Bank، موسسه ای که سیستم بانکی صرافی بیت هامب را اداره می کند، کار می کند. این فرد، به خاطر افزایش حجم کاری این دفتر به دلیل افزایش درخواست ها برای حساب های ارز مجازی شکایت کرد. کارشناسان می گویند:

“با افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۱۰ میلیون یورو، تقاضا برای صدور رمزعبور برای حساب های صرافی های ارزهای دیجیتال جهت سرمایه گذاری نیز افزایش یافته است.”

متی گرینسپن (Mati Greenspan)، تحلیلگر ارشد بازار در eToro، معتقد است که روند ارزهای دیجیتال در کره جنوبی، تحت تاثیر صرافی های محلی و شرکای بانکی آنها است. این تحلیلگرعنوان کرد که لوکال بیت کوینز در روز ۱۸ ماه می سال ۲۰۱۸، بالاترین حجم معاملات بیت کوین را در کره جنوبی به ثبت رسانده است.

گرینسپن عنوان کرد: “این رقم خیلی زیاد نبوده و فقط ۱۶۵ هزار دلار است. با این حال، این مسئله نشانه خوبی برای افزایش شوق به سرمایه گذاری در یکی از مشتاق ترین کشورهای معاملاتی ارزهای دیجیتال است.

دلار آمریکا برنده اصلی میدان

با وجود نفوذ منطقه ای کره جنوبی، بازار بیت کوین همچنان به جذب سرمایه قابل توجه از بازار آمریکا ادامه می دهد. CryptoCompare گزارش می دهد که معاملات بیت کوین به دلار در ماه آوریل ۶۰ درصد از مجموع حجم فعال ارز فیات را به خود اختصاص داد و پس از آن یورو، ین ژاپن و کره جنوبی ها قرار داشتند. این امر به وضوح بدان معنی است که صرافی های کره جنوبی بیشترین حجم ارز فیات فیات را به دلار جذب کرده اند.