video thumb

یک بانک هلندی خدمات کیف پول بیت کوین خود را حذف کرد

بانک هلندی ای‌بی‌ان امرو (ABN AMRO) کیف پول بیت کوین خود را به علت ریسک بیش از حد حذف کرد

ارزجو: این بانک هلندی تصمیم گرفته است برنامه‌های خود برای ارائه کیف پول ارز دیجیتال به نام والی (Wallie) را کنسل کند. زیرا ادعا می‌کند که ارزهای دیجیتال ریسک بیش از حدی دارند

در ماه ژانویه شایعاتی در توییتر با پخش شدن تصاویری منتشر شد که ادعا می کرد این بانک هلندی در حال ساخت کیف پول ارز دیجیتال می باشد. ولی حالا مسئول ارشد مطبوعاتی این بانک یعنی جارکو دی استوارت (Jarco de Stewart) تأیید کرده است که این بانک تصمیم گرفته دیگر ساخت والی را پیگیری نکند.

او ادامه داد ما می دانیم که بسیاری از مردم در این زمینه ابراز علاقه کرده اند ولی به این نتیجه رسیدیم که ارزهای دیجیتال به خاطر طبیعت بدون قانون و مقررات خود، در حال حاضر گزینه‌های بسیار پر ریسکی برای مشتریان ما و سرمایه ‌گذاران مان هستند.

در ژانویه گذشته گزارش ها مبنی بر آن بود که این بانک هلندی در حال ساخت کیف پول ارز دیجیتال می باشد. در بررسی های بعدی، مشخص شد که این بانک از ۵۰۰ نفر از مشتریان خود نظرخواهی کرده که آیا باید کیف پول ارز دیجیتال را ارائه بدهد یا نه و اگر جواب مثبت است، می خواهند این کیف پول چه شکلی داشته باشد.

پاسخ های اولیه مبتنی بر این بودند که این کیف پول بهتر است یک سرویس خاص باشد که متولی آن، خود بانک است و کلیدهای خصوصی هم در اختیار بانک باشند. این مسئله با جمله معروف «کلید نداشته باشی، سکه ها دیگر برای تو نیست» دارای تناقض است.

در واقع این کیف پول دیجیتال یکی از چندین اپلیکیشن بلاک چین است که این بانک با آن سر و کار داشته. این بانک هلندی به تازگی عضو کنسرسیوم صنعتی خرید و فروش نفت و گاز در بلاک چین نیز شده است

این بانک تا به حال در مورد ارزهای دیجیتال و بیت کوین بسیار محتاطانه عمل کرده است.

با این اخبار جدید به نظر می رسد که این بانک هلندی، هنوز هم شدیدا محتاطانه در مورد دسترسی مشتریانش به ارزهای دیجیتال عمل می کند.