video thumb

بلومبرگ: پلتفرم عرضه اولیه سهام مبتنی بر بلاک‌ چین اولین شرکت خود را در ماه ژوئن معرفی خواهد کرد!

بلومبرگ گزارش داد که SprinkleXchange، یک پلتفرم عرضه اولیه سهام مبتنی بر بلاک چین است که در حال آماده سازی برای معرفی اولین شرکت خود در ماه ژوئن می باشد.

به گفته الکساندر والین، مدیرعامل بورس، امید است که تا در طول سه تا چهار سال آینده حدود ۱۰۰۰ شرکت دیگر نیز به این تعداد افزوده شوند.

بلاک چین اتریوم، به منظور حل و فصل و پاکسازی امور مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران آن می توانند به طور ۲۴ ساعته از طریق شرکت ها و ارزهای دیجیتال ثبت شده، معاملات خود را انجام دهند. بورس اوراق بهادار شیکاگو نیز در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک صرافی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که توسط پلتفرم موسسه سرمایه گذاری کنسرسیوم بلاک چین R3’s Corda طراحی شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، SprinkleXchange مدعی است که رویکرد متمرکز بر بلاک چین این پلتفرم در مقایسه با بورس اوراق بهادار سنتی، موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود، چراکه سیستم کلیدی آن به طور خودکار عمل می کنند. والین در گفتگو با بلومبرگ عنوان کرد:

“این اولی باری است که ما چنین کاری را انجام می دهیم، اما می دانیم که این امر تبدیل به یک بازار شلوغ خواهد شد. این مسئله مانند حرکت از VHS به سمت یک رسانه جاری است؛ نت فلیکس توانست برای اولین بار، این کار را به خوبی انجام دهد، اما در حال حاضر سایت های این چنینی زیادی وجود دارند.”

شرکت هایی با ارزش بازار سرمایه‌ی ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار توسط SprinkleXchange تشویق می شوند تا به یک صرافی تبدیل شوند و والین ادعا می کند که تاکنون شرکت هایی از بخش های مختلف نیز در این زمینه ابراز علاقه کرده اند، که از جمله آنها عبارتند از: املاک و مستغلات و صنایع بیوتکنولوژی.
SprinkleXchange به عنوان بخشی از سندباکس (محیط امن) قانونی حمایتی بحرین عمل می کند و در حال حاضر دارای مجوز برلای ثبت حداکثر ۱۰ شرکت می باشد.

کوین تلگراف در ماه مارس گزارش داد که بحرین شرکت های هند را برای پیوستن به سندباکس (محیط امن) قانونی خود با هدف تسهیل توسعه‌ی فناوری بلاک چین در منطقه دعوت کرده است.

در ماه فوریه، صرافی ارزهای دیجیتال اسلامی Rain اولین پلتفرمی بود که سندباکس (محیط امن) قانونی بحرین را به اتمام رساند.