video thumb

قیمت بیت‌ کوین به بالاتر از ۸۸۰۰ دلار رسید!

گزارش ها حاکی از آن است که قیمت بیت کوین در سال جاری به رکورد جدیدی دست یافت و قبل از بروز یک کاهش اندک، به قیمت ۸۹۰۵ دلار افزایش پیدا کرد. گفتنی است که در تاریخ ۲۶ ماه می و ساعت ۱۹ به وقت جهانی، بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار پس از قرار گرفتن زیر سطح ۸۲۵۰ دلار به مدت طولانی، از الگوی مثلث صعودی در نمودار روزانه خود خارج شد.

این افزایش قیمت جدید در سال ۲۰۱۹، پس از این که قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۷ ماه می به ۶٫۶۰۰ دلار رسید و در همان روز پس از یک فشار خرید بزرگ قیمت ها دوباره به بالای سطح ۷٫۳۰۰ دلار دست یافت، به وجود آمد.

از آن پس، قیمت بیت کوین دوباره ۲۲ درصد افزایش یافت و یکشنبه شب در ساعت جهانی ۱۹:۴۵ به ۸۵۰۰ دلار افزایش یافت و در طول نیم ساعت به قیمت ۸۷۰۰ دلار رسید.

گفتنی است که این افزایش قیمت نیز با افزایش قابل توجهی در حجم مبادلات ۲۴ ساعته همراه بود. طبق داده های کوین مارکت کپ، مجموعا ۱۰٫۳ میلیارد دلار به حجم مبادلات افزوده شد.

هر چند طبق داده های وب سایت Messari.io، این حجم بر اساس ۱۰ صرافی که حجم مبادلات واقعی و صادقانه را گزارش می دهند، در حال حاضر در حدود ۳٫۱ میلیارد دلار است.

با توجه به داده های کوین مارکت کپ، سایر ارزهای دیجیتال برتر مانند ایوس (EOS)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP) و لایت کوین (LTC) نیز هر کدام نسبت به ۲۴ ساعت گذشته صعودی برابر با ۵٫۳ الی ۵٫۸ درصد داشته اند.

علاوه بر این، ارزش کل بازار سرمایه در تاریخ ۳ آگوست ۲۰۱۸ که در آن زمان آلت کوین ها ارزش بازاری معادل ۶ میلیارد دلار داشتند، به بالاترین سطح خود یعنی ۲۶۸ میلیارد دلار رسید که حاکی از ادامه‌ی سرمایه گذاری بر روی کل ارزهای دیجیتال می باشد.

در حال حاضر، چشم ها مشتاقانه به هدف جدید بیت کوین در سطح مقاومت ۹٫۶۵۰ دلار دوخته شده است که این سطح آخرین بار سیزده ماه گذشته در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۸ مشاهده شد و از آنجا به وسیله یک حرکت بسیار قوی به بالای سطح روانی ۱۰٫۰۰۰ دلار افزایش یافت.